"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 10 juli 2010

visst

Maria: Man är alltid två som bildar familj och jag håller med om att ansvaret för familjen är gemensamt och ska inte ligga på en person, absolut inte. Jag tror att jag förr tog på mig för mycket ansvar utifrån traditionella förväntningar osv...nu tycker jag fortfarande att båda har ansvar, men jag hetsar inte upp mej som förr om det inte blir så...rätt eller fel så är det så jag gör idag. I alla relationer har båda ett ansvar, annars är det inte en relation. Nå..nog om det..just nu...ville bara delge min tanke.

I går for vi till landet och jag hade äntligen bestämt mej för hur jag skulle göra på väggen som var i sämst skick i vardagsrummet och handlade skivor på vägen, och idag har vi satt upp dom och är så jättenöjd med allt nu när det är på plats och sen återstår lite detaljer.....

har varit en heldag med fixandet...men har ändå hunnit med att träffa I som var hit och fikade och i morgon bär det av hemmåt igen, ska försöka hinna med att fixa lite gräsklippning i morgon innan vi ska åka och träffa mamma och fixa lite där också....

syster yster var hit med tjejerna och det var mys att träffa dom.....också...helgerna går väldigt fort måste jag säga...nu är det sovdags...kanske jag tar en kvällsdusch...skulle vara skönt faktiskt....ha en fin morgondag alla...

2 kommentarer:

Maria sa...

Mm, förstår hur du menat och jag tror att det är sunt att tänka så.

Elisabeth sa...

Du kommer alltid att finnas nära mig... bara så du vet! Å så kommer det att vara så länge jag lever...

Den varmaste kramen jag har ikväll går till dig. Min vän.