"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 11 juli 2010

En underbar morgon

vaknade kl kvart i 8 och kunde inte somna om, så tog på mej skor och druttade ut i nattlinnet med kameran i morgonglittret....tog många bilder på alla de fina blomster som blommar i trädgården...var ute ungefär en timme i buskarna och kröp och knäppte kort...andades lugnet och kände vinden och svalorna som flög högt uppe över mej....solglittret spred varma ljusstrålar i vattnet nedanför och reflexerna sköt som blixtar upp mot blommornas bladverk och jag njöt av livet var solig liten sekund.....


så gick jag in efter en timme ungefär och pussade Mojen godmorgon.....och så åt vi frukost för att hinna med sysslorna under dagen...jag tog på mej röjutrustningen och drog iväg runt tomten i full mundering...röjsåg, overall, handskar, hjälm med öronkåpor och skydd för ögonen...och sen röjde jag i flera timmar....svetten lackade och bröt av en stund med fika innan jag drog en sväng till....så nytt brejk och byte mot gräsklipparen...trodde jag tagit minst 100 000 steg men icke sa nicke...blev inte mer än 3000 tror jag under hela tiden....jaja...motion iaf....och en nöjd Di eftersom det hela blev så fint....

sen badade Mojen och jag för första gången i år.....efter en stund var det helt ok...och så packade vi och åkte till mams för ett besök och lite mat från Thairestaurangen som vi tog med oss....så slapp hon laga mat idag också :0) ordnade lite jordgubbar till efterrätt åt både dom och oss....från en lokal odlare...mmmums...de var goda...plockade också den första jordgubben på landet idag...och även på balkongen när vi kom hem var två sura gubbar klara en åt oss var.....

men innan vi var hemma idag träffade vi barnen på McDonalds i Söderhamn...dom på väg norrut och vi på väg söderut...fick iaf 2 kramar av dom och fick se dem en sväng....lite tårar var det när de for sen...saknar dem mycket....och hoppas de är hemma nu...för sonen lovade smsa...men har väl glömt det....som vanligt

väl hemma så åskade och regnade det rejält...lite tryckt väder är det faktiskt fortfarande...trist men sant....för Dalekarlia är ju den här veckan, och minns förra årets katastrof....regnet som sköljde bort allt nästan....

Japp...i morgon är det en ny måndag i mitt liv, en dag med nya möjligheter...och 3 veckor kvar till semestern...som jag längtar till just nu när jag kommit hem från landet...en oas av lyx egentligen...även om det vankas jobb varje gång man är där så är det också en njutbar plats....vi hörs, och sköt om er!

1 kommentar:

Maria sa...

Vilken härlig dag! Jag tror att du fick rejäl motion eftersom arbetet krävde hela kroppen.Klarar du av sådana här dagar och ändå pigg dagen efter? Härligt.