"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 16 juli 2010

Osäkerhet

"Förverkligandet är här! Samarbete, samhörighet, gemensamma mål, du har stöd i det du gör och glädjen är med dig - Njut! "

Det var dagens visdomsord, och tyvärr är det inte alltid jag kan lita på just att jag har stödet jag behöver i mina beslut eller i det jag gör eller vill göra...då infinner sig den stora osäkerheten...jag tror det är mycket av problematiken av inlägget i I´ma back ....att jag inte är säker på att jag gör rätt utan att jag behöver bekräftelse för att det blir rätt.... därav mina planeringar först...resor...jag vill ju resa, men vill Mojen det?

Eller annat jag ska göra, är andra nöjda med det? Blir det bra? Blir bekräftelsen av det jag fixar bra, uppskattades det...Vida skrev en kommentar som fick mej att fundera lite....det är inte bara för mej själv jag slår gräset i stugan, utan det är för att mamma vill att det ska vara fint också...tex...och ändå kan jag inte ta till mej att det jag gjort är bra nog....märkligt..

fungerar tyvärr lika i jobbet också i vissa situationer, fast det är inte så man uppfattar mej tror jag...inte i första anblicken...det har jag fått feedback på flera gånger...jag blir vinglig i vissa situatiner men ofta betyder inte det att jag ventilerar det med andra, det beror på vad som bearbetas....ofta har jag redan svaret och därför verkar det väl onödigt att dra det med andra....

men

ofta har jag kört runt ett långt tag hos mej själv innan jag ens dryftar frågor med andra, vilket jag också tror kommer som en liten "suprice" för jag tror många uppfattar mej nog som spontan och impulsiv.....vilket jag också kan vara men....där döljer sig lite av det jag är...osäkerheten, ostadigheten, viljan att andra ska tycka att det blir rätt så jag inte får "smäll" på fingrarna sen för att det blev fel...( HELT fel tankar för jag får inte smäll på fingrarna om det blir fel).....

så jag kan "kasta" ut grejor för att se hur de landar, och får jag inte responsen jag önskar drar jag tillbaks det....och så funderar jag ett par varv till....envishet tror jag är ett nyckelord för mig....jag kan tänka om så är inte fast i min envishet....jag kan möta andra i nya lösningar efter övervägande om att det kan vara bättre lösning än min egen....och det är ofta därför jag gör den här "avstämningen" att jag tänkt rätt eller att det kan komma något som är bättre från annat håll....jag vill inte vara dominerande...

i natt drömde jag verkligen konstiga drömmar.....och det är då absolut ingen sanningsdröm tack och lov....utan är nog bara biverkningar av mediciner...

Usch vad mycket jag tror....vore bättre att få skriva att jag vet eller att jag faktiskt inte behöver bry mej om hur andra tycker eller tänker...får jobba på det....dagen går vidare och mina tankar ska ägna sig åt arbetet.....tjingeling!

1 kommentar:

maria sa...

Vad vi har lika tankar. Jag jobbar för fullt med att våga göra fel utan att känna hur jag inombords kryper ihop.

Nu har du ialla fall medveten inkompetens och i nästa steg har du medveten kompetens och snart är du omedvetet kompetent. Alla steg till förändring är medvetenheten.