"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 26 juli 2010

orolig

ringde vc och tänkte beställa tid för den remiss man behöver för att få komma till ögonkliniken och min nya telefon puckade ur totalt...var inte så roligt....för vc ringde 4 ggr innan vi kom fram till något....och det blev bara att jag hade listas hos den läkaren på vc som jag avskyr mest och som kränkt mej flera gånger, vilket upprörde mig oerhört...blev nästan gråtfärdig när jag fick höra det....så försökte förklara för sköterskan vad han sagt sist och då ville hon att jag skulle skicka ett brev till klinikchefen och säga att jag inte ville vara listad hos honom....det blev jobbigt känner jag....

så..nu måste jag skriva ner det som hänt på mina besök hos S och så begära att få en annan läkare, som jag kan få en tid hos efter min semester....jag kan ändå inte göra något nu, mer än att beställa en tid i höst...fick också en telefontid hos min doktor i Avesta i september då han ska ringa mej....jag känner mej stressad idag...

det är påfrestande det här med olika läkare hit och dit, och ingen vill ha ett helhetsansvar....så i dag har jag matsug...ost och vin fick det bli...jag vet varför jag har det och då är det ok....orolig...är ordet sa bill...trist sa bull....

i morgon är en ny dag....tack och lov...

2 kommentarer:

Lena sa...

Hua säger jag bara!
-jag blev åxå galet bemött på jakobsgårdarna vid mitt första besök, fick så en annan vid nästa, "en ängel!! helt underbar!!! bättre läkare kan inte finnas ;)
Blev ju många besök under en tid, då kroppen "knasade" lite, men han fanns där, stöttade & ringde hem & frågade hur läget var!
Blir ingen utställning för mej, har suttit & kollat kort hela går kvällen, men jag har inga som jag tycker passar...
Kram på dej! /Lena

Vida sa...

Klart du ska skriva även om det är jobbigt.. i Stockholm får man välja husläkare själv, finns inte det systemet hos er?

Kramar