"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 15 juli 2010

En fin gäst

hade jag igår hos mig










den ville inte bli fotograferad, men jag lyckades få en liten bild iaf....tror att den hittade ut ur lägenheten sen...det blev bara en siluettbild...

och i kväll har jag fått igång kockan hos mig...dvs mig själv :0)
pasta tricolore....

färsk basilika och färsk chili från balkongen
bacon
räkor
broccolibuketter
grädde
lite curry
ca 1/2 dl chilisås
peppar

hackade chilin och basilikan, brynte baconet, la ner broccolibuketterna, slog på grädde, i med räkor, lite curry, och chilisås...pepprade på lite med 4 sorters peppar snabbt lätt och mycket gott...

chilin är fortfarande grön, men känner så här i efterhand att de fått lite hetta...det beror ju på hur mycket man vill ha av styrkan vilken sort man väljer....














Ja...så är det Ernst då i kväll igen...och fredag i morgon...jippie....och min linfröolja kostade 88 kr för 250 ml...äcklig men förhoppningsvis nyttig....tjingeling

Inga kommentarer: