"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 19 juli 2010

en önskan

driver runt i mig, en längtan mer kanske, utifrån att vara ute i det grönskande landet av blommor och växter...tittade på Engelska trädgårdar i kväll och min balkong vittnar kanske också om mina intressen för det grönskande....min mamma sa häromdagen att hon tyckte det var så kul att jag fått mer intresse för trädgården osv....mycket förvånad är jag över den kommentaren, då jag redan på 80 talet började plantera växter och ha en trädgård....med växthus och sen fortsatt om än i liten skara eftersom jag haft barn...men det ligger en inneboende längtan av att få odla inom mej....på balkongen, i växthus, prova, testa utveckla nya talanger, fotografera, njuta, fundera, filosofera i växtrikets vackra värld.....

jag har ägt en bananplanta som blommade och gav små växter, en doftdracena som blommat och fick mej nästan att kvävas av den fantastiska doften vi möttes av en dag....klibbig massa producerade den också, jag har haft ett persikoträd och fått tre persikor, haft vindruvsplantor, och fått div andra växter att trivas i min närvaro, som passionsblomman som blommar värre än värst just nu :0)

och

en vacker dag ska jag ha mitt växthus där jag ska sitta och njuta av mina växter, äta mina tomater, gurkor, min sallad, plocka vindruvor och skära skivor av egenodlade meloner....japp det ska jag...en dag....tills dess så odlar jag på den yta jag har...njuter av mina växter som överraskar mig....hela tiden....

Mina fina afrikansk marguerite " stjärnöga" kallas den också

Min chili apache, som blir starkare desto mer den mognar

tiny tim tomaten

jordgubbar i min blå kruka
Chokladmyntan
Vanlig mynta i blom
Paprika i full blom
min lilla ros som jag räddade från döden och så kom den så fint igen
oregano i blom

ja det är min balkong ni tittar på....där finns mer att titta på....en annan dag

1 kommentar:

IggePop sa...

Men hallå... Hahaha du har mer grönt i fingrarna än... moi! :) Vilket jag i och för sig förstod! Men utan växthus!? Kramen