"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 18 juli 2010

En kommentar på ett inlägg

"Nu har du ialla fall medveten inkompetens och i nästa steg har du medveten kompetens och snart är du omedvetet kompetent. Alla steg till förändring är medvetenheten." var verkligen ord som fick mej att reflektera....

jag är medveten om att jag är oerhört kompetent inom många områden, framförallt har jag livserfarenheter långt utöver vad som är normalt, och ibland facineras jag över att jag ändå är medveten om det och ändå väljer att inte se det alla dagar.

 Ibland känner jag det som om livet gett mej kunskaper och erfarenheter jag egentligen inte önskat mig, men som också ger mig stora möjligheter att handha svåra situationer....att det gett mig styrkan att våga prova saker jag aldrig gjort, eller tänkt mig innan jag gett mig in i dem.

Och det är erfarenheter som jag är stolt över, och kanske är det så att jag ska använda dem mer i arbetet än jag gjort hittils. Att ha tillit till att jag löser det som ska lösas, även de situationer jag haft där jag inte vetat hur jag skulle göra, har jag löst, på bästa sätt, och det är lätt att glömma det.....Tack Maria för att du fick mej att reflektera över hur det egentligen är....Jag är glad över min medvetenhet och jag ska använda mej av den mer....

1 kommentar:

Maria sa...

Vad glad jag blir att jag kunde ge dig ett litet tankefrö som stärkte dig. Kram på dig!