"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 14 juli 2010

syn..

försämring visade undersökningen hos optikern i dag...rekomenderas progressiva glas...kostnad 6-7 tusen kronor....eller använda de jag har och ta av mej dom vid läsning osv....vilket jag redan gör idagsläget...och ha starkare terminalglas, alternativt att ta av dom gamla också...provade...gick inte bra alls så nu drog jag skärmen närmare och så har jag dom på iaf....inga linser får användas...jag har väldigt dålig produktion av tårvätska, vilket syndes i ögonen, och blev rekomenderad dyra droppar att ta 3 ggr om dagen och gele till natten och morgonen för att slippa de onda ögonen...blir det inte bättre ska jag kontakta ögonläkare för vidare utredning...

något som jag visste redan att jag förmodligen får göra...för att utesluta sjögrens något jag inte alls vill ha utan hoppas på att det bara är vanliga "tantbesvär" eller pga medicinering....trycket i ögat var okej så det var skönt....

kontaktade också previa idag för att höra om ett nytt besök hos läkaren för min sjukskrivning och en dialog om den och min nuvarande läkare har slutat sin tjänst....men skulle få träffa en ny igen...ja...det är inte lätt att ett huvud som vill vara frisk och ha en kropp som säger annat....

en dag i taget

Inga kommentarer: