"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 31 juli 2010

Det går

en trasig själ utanför mitt fönster
den knackar på och vill absolut stiga in

vill vara där i värmen av andra varma själar
krypa tätt inunder ditt skinn

det går en trasig själ utanför mitt hus
den vill krypa in under min grund
leta sig långt in under och vila stilla

det går en trasig själ utanför vår gård
den knackar envist på och vill in
den vill sluka min kropp
den vill sluka mitt liv
envist knackar den sig in
 ´
men där händer stora under

där går en lycklig själ i mitt hus
den möter dig vid dörren
säger glatt, stig här in
det går en lycklig själ till sängs
den letar sig långsamt och försiktigt in

//Di

2 kommentarer:

Stina sa...

Hoppas att du får en bra semester du gumman.:-) Kram Stina

Vida sa...

Å så vackert.. du skriver så vackra, tankfulla dikter.

Kramar