"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 2 juli 2010

Förlösande insikter

under många långa år har jag alltid haft koll på hur mkt andra druckit och våndats över ansvaret jag lagt på mig själv, att se till så ingen bråkade, eller något annat hände vid de tillfällen det varit fest...bevakat och övervakat allt och alla....speciellt den part som varit med mig i sammanhanget....jag har i många år varit medberoende och kartlagt andras drickande i hopp om att få dem att göra annorlunda....det har tärt oerhört på mig känner jag....jag har aldrig tyckt om att gå på fest för jag har aldrig vetat om allt skulle gå vägen eller om jag skulle bli besviken eller något annat skulle hända...

plötsligt har något hänt, av sig själv dessutom...jag skiter fullständigt i om folk beteer sig svinaktigt eller är för fulla, eller smygsuper eller håller på med något annat i sammanhanget alkohol....jag tar plötsligt bara hand om mej själv, eller bryr mej bara om hur jag har det....inte så att jag bara skiter i allt om någon mår dåligt eller dyl, men jag bevakar inte hela tiden...däri ligger skillnaden....och för mej är det en enorm glädje att det är så....att jag inte tar ansvar för alla andra utan att den enda jag har ansvar för är mig själv, precis den jag kan göra något åt....väljer någon i mitt liv att bli dum och otrevlig, dricka för mycket, dricka i smyg, eller vara otrogen på en fest är det inte mitt ansvar.....de dagarna är förbi i mitt liv, och det är så förlösande....

alla har ansvar för sig själva...och jag har ansvar för mej....en härlig känsla...och att slippa min rädsla är ännu skönare...jag vet att jag fixar livet ändå....

vilka underbart förlösande insikter....att alla har ett val i livet, även jag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm...det är så fantastiskt när en "enkel sanning" ramlar från huvudet ner i magen. Om du fattar vad jag menar... :-)

KRAM!!!!!!!!!!!!!!!

Vida sa...

härligt!!! det är så skönt med insikter och kursändring....