"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 8 februari 2010

vilomåndag

kl 3 i natt bestämde jag mig äntligen, efter ett antal snurrningar i sängen så hade jag bestämt att inte gå till jobbet idag och i morgon...det var inget lätt beslut, även om man kunde tro det, för när man hör och ser fröken snor så förstår man att hon inte ska vistas på ett arbete...inte heller hos sin samtalskontakt, som jag oturligt nog också fick inställa tiden hos idag...men jag måste lära mig att jag inte ska lyssna på den där "duktighetspellen" som sitter på axeln och ger mig dåligt samvete och säger att jag är nog inte alls så sjuk som jag tror....

nåväl..dagen gick den med, åt frukost i vardagsrummet och såg på en plats i solen, sen skrev jag lite på en sak som jag håller på med, och sen tittade jag en stund på shopping i Bankok och Bombay...Å vilka underbara saris de hade där....och en annan dress som var fantastiskt vacker, en byxkjol med broderier...mm...mee like så var det dags för lunch som bestod av soppa och en hårdbrödmacka, river gott i halsen nu :0)....å sen kom posten och då hade nya PS kommit...la mej och läste...sen slocknade jag...igen

nå...har bestämt mej för att sluta med både Må bra och Ps och Leva nu...det räcker nu med alla tips om att må bra, banta och byta liv...håller ju på att rensa ut mina tidningar och sparar det jag vill ha kvar....och inser att mycket i må bra handlar om hur du fixar din kropp på ett par veckor....ja faktiskt står det i var och varannan rad hur snabbt och lätt det ska gå att bli något annat...nä...det är ju faktiskt inte alls så...det kräver jobb och ihållighet...länge...ett helt liv faktiskt...och jag tänkte lägga pengarna på något annat nu än de tidningarna...jag mår bra, jag mår utmärkt faktiskt trots att jag är utmattad, deppig och trött....för innerst inne har jag bestämt mej för att det liv jag har nu är mitt liv att leva utifrån det jag har nu, inte det jag har i morgon och har haft någon annan dag....att jag har blivit utmattad och sjuk får inte ödelägga mitt liv....mitt liv som jag vill njuta av, leva i och glädjas åt....det tar inte någon dag att fixa en kropp som inte orkar som förr, men får ändå ta en dag i sänder och glädjas i den....

så får det bli...fokus på det som är mer glädjande, sånt jag gillar att göra, läsa, resa, röra mig, fotografera, njuta av god mat, umgås och älska och må bra...Det får bli mitt 50 årsmantra :0)

och appropå röra sig...så blev jag lite avis på E som hade en tracker i sin telefon...tills jag 2 minuter senare inser att jag har ju också en!! HAHA...tänk hur det kan vara....nu ska jag försöka läsa instruktionerna i boken och se hur den fungerar...

fick också ett brev om en sjukförsäkring idag...vet ni hur mkt jag får för 188 kr i avgift i månaden?? för 50% sjukskrivning...224 kr...för en heltidsjukskrivning hade jag fått 1500 i månaden iof efter 3 månaders karens...nä...tror jag hade haft mer pengar om jag satt undan dem varje månad under tiden jag har haft den...men förvisso...pengar är ju pengar....

tjingeling...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men hua! Krya på sig!

Anonym sa...

Det låter som ett härligt 50-årsmantra! Och så klok du är - visst är det här och nu som livet är, även om man kan ha mål för framtiden. Krya på dej - och vad bra att du stannade hemma idag!!!!

Jag tror att det kommer att lösa sej med barnen och så, men just nu är det lite spänt innan allt satt sej coh vi vet var vi har varandra. Sedan kommer vi att bo isamma område - så då är det ju inte så farligt att glömma några saker.

kram

Vida sa...

Det gör du rätt i.. Må bra hänger ju ihop med viktväktarna så det tjatas mycket om det och även om de har en del bra reportage så blir det tjatigt tycker jag.. jag ska också ta uppehåll från ps och leva för jag känner att det är mycket samma och jag har så många nummer nu..

Kramar till dig!