"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 19 februari 2010

Dagens visdomsord

"Din känsla och upplevelse är i total harmoni, njut av kärlek, omtanke och gemenskap och ta det på allvar - Fullända! "

ja önskan är att det vore så att upplevelsen är i harmoni, men njuter av kärlek omtanke och gemenskap gör jag verkligen...mina kollegor på kontoret är så tillmötesgående och trevliga, likaså min gamla chef i svall....det känns så bra att kunna jobba där uppe när man behöver göra det som nu....ja, riktigt bra är det.


dessutom har jag varit i kontakt med hemtjänsten till mamma och rett ut lite av det som komma ska, pratat med trevliga omtänksamma personer som ska hjälpa till att lösa problemet med mammas hemgång den dag det blir dags, och informerat mig om att jag kan begära ett planeringsmöte inför detta också.

det känns tryggt och bra, att det går att lösa just den första biten för henne. Sen kontaktade jag också FK och min handläggare där. En trevlig man som fick ta en del av det tunga kring mamma...men som också sa att han skulle betala mina sjukdagar helt under förra veckan utan nytt läkarintyg! Sen ska jag ju träffa läkaren idag och så berättade jag att jag kunde få jobba i Sundsvall nästa vecka, och eventuellt kan ta semester om jag behöver utifrån hur det nu går med mamma. En bra handläggare, och kallar inte till rehabmöte nu iallafall under nästa vecka. Det kändes bra ocskå så han skulle skicka pappren till mammas adress så jag fick dom snabbt.


har tillit till att det löser sig...åtminstone försöker jag ha det just nu....

sköt om er där ute...

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Hej Gogumma där! Jag tappar bort din bloggadress hela tiden! Förlåt att jag inte kommenterat... och hinner inte göra det nu heller. Har en del mail att skriva nu till... ja, du får veta lite hemligheter sen. Har jag din mailadress? (Du hör ju hur jag funkar nu... lite och ingenting!)
Ska kolla sen, så skriver jag ock berättar...
Jag ville bara att du skulle veta att jag tänker på dig... ja, det gör jag rätt ofta.

varm kram så länge... fråne en superstressad just nu.

Vida sa...

Det låter som om allt löser sig runt dig så använd tilliten.. kramar till just dig från mig inbäddad i ännu mer snö..

Kramar