"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 6 februari 2010

Förkylt åzzå

i går var jag så urbota trött när vi gick hem från stan, och slappade gott i soffan tills halv 11 då Mojen ville köra Wii...då hade jag gått in i coma och kände att något var helfel..gick och la mej, kroppen dunkade och jag kände mej jättekonstig...

vaknade flera gånger under natten och vid 7 tiden insåg jag att det var dags att ta lite ipren och näsdroppar för jag var så tät i näsan och tjock i munnen...ni vet...förkyld så in i bäng kändes det...så somnade jag om lite oroligt till 8 och då låg jag och vred mig fram och tillbaks till halv 9 då jag gick upp och gjorde frukost, tog tidningen och frukosten till sängen så blev det en tid till i upprätt läge med frukost och tidning...skönt med sängar som går att köra upp i sittande läge när man är förkyld speciellt...men funktionellt att ha när man vill softa lite med en tidning också....

sen var vi och köpte lite flyttkartonger och hämtade en del hos våra kompisar och drack en kopp morgonkaffe...sen dök M & J upp med barnen och fikade äppelpaj och kaffe...sen slocknade jag snabbt i soffan och känner mej inte piggelin...vi ska bort på middag straxt...synd att jag är så himla förkyld bara...men ska peta i mej en ipren så blir det bra en stund iaf....

det är märkligt att jag varit täppt och geggig länge i näsan, och så vips så blir jag förkyld bara så där...nå..inte så märkligt utifrån mina kollegors förkylningar och så åker jag ju buss vilket säkert bidrar med.....det är ju rätt många som rör sig i bussåkandet...

nå..får försöka pigga på mej.....vila är nyckelordet....

vi hörs Tjingeling

3 kommentarer:

iggepop sa...

Krya på sig!Ta det lugnt...
Kram kram

Vida sa...

Krya på dig vännen!

Kramar från Liv

www.livskrafter.blogspot.com sa...

Krya på dig min vän
kramar
Emma