"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 13 februari 2010

när smärtan blir för svår

för att kärleken gjort dig så fruktansvärt sårbar....när du vill ta sitt liv för att du inte längre är älskad....du sände mig smärtan idag och jag förstår...det var ett meddelande som påminner om den sårbarhet kärlek innebär, den smärta man upplever vid ett uppbrott...att välja att inte orka leva på grund av sveket då någon säger farväl utan att förklara varför....varesig den man älskar eller den man lämat för att kärleken är slut....

när den är oövervinnerlig...smärtan...att inte vara älskad...

önskar jag kunde säga dig att smärtan går över...men tyvärr..smärtan över att bli övergiven går inte över...men den mildras...och min önskan är att din smärta mildras...och att du orkar...

1 kommentar:

Livskrafter sa...

Gripande ord. Smärtan bleknar och blir en del av livet och man lär sig av den. All motgång kan vändas till ett minne att spara i hjärtat där hjärtat är som vackrast. Det gör ont att bli lämnad och det gör ont att lämna. Man kan bli fråntagen denman älskar men man kan aldrig bli fråntagen själva kärleken.
Ett långsamt farväl är dessutom en av mina favoritlåtar...den berör
Ha en fin alla hjärtans dag
kram
Emma