"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 9 februari 2010

trött trött & gnäll gnäll

ringde vc och fick en tid för koll hos distriktsköterskan, och 3 st tittade och konstaterade att det var bältros, men för att vara riktigt säkra ville dom ha dit doktorn, som kom och tittade, men var ju inte helt säker på att det var bältros, men det såg ut som det...men eftersom jag inte kunde säga att det kliade eller smärtade så som han ville så sa han att jag fick ta och åka på apoteket och prova någon zinklösning....sagt och gjort...iväg till det som numera inte är apotek, utan annat...och där fanns inte alls det jag skulle ha, vidare till nästa ställe, svettig trött grinig och allmänt ur spel var jag då...nepp inte där heller...tyvärr säljer vi inte det till privatpersoner...men suck!! Inte kunde jag ringa heller till sköterskorna utan ringde upp vc igen och de skulle återkomma, ringde älsklingen och gnällde...haha...han tyckte att jag skulle åka tillbaks...ja då gjorde jag så, och då när jag satt där ringde de igen från vc och det var en av sköterskorna som var med inne vid mitt första besök så, hon fixade allt till slut...jag fick medicin och fick återvända till apoteket där medicinen fanns....tack och lov...

men inte ville läkaren sjukskriva mej, nej det fick min "ordinarie" göra...vem det nu är....suck...för om jag ska vara hemma längre eller inte vet jag ju inte heller...för det sa han inget om...nå...ringde min handläggare på fk och han hade semester och åter på måndag....jaha...ringde sjukskrivande läkaren på previa men hon var på utbildning och pratade med en sur assistent...som högst ovilligt tittade om det fanns en läkartid på måndag då...fy faaaaaaaaaaan säger jag nu...jag blir ledsen över att ingen kan ta helhetsgreppet...som min chef sa...nä...ingen gör något..utan var och en behandlar sitt och skiter i resten ...vad är det för samhälle???

nå..nu fick jag en tid hos Previa läkaren på måndag, och får väl då kontakta min handläggare på fk på måndag när han är tillbaks och så får vi lösa det på det bästa sätt som går så länge...jag får kurera mig med tabletter under veckan, och kurera min förkylning och vila så mkt jag kan nu...återhämta min kropp och mitt huvud...för klart att det gör ont i kropp och själ av allt tjaffs...jag vill vara FRISK!

köpte lite "tröst" med mig hem...ett gäng onyttiga hem och trädgårdstidningar....thaimat och nu ligger jag här och vilar...känner hur det bränner i ryggen men kan inte göra så mkt åt det heller...acceptans heter det...att det inte blev något arbete i morgon heller....

färdig gnällt... jag är trött och då blir jag gnälligare...så nu ska jag sova en stund...så jag blir glad och snäll tills älsklingen kommer hem :0)

6 kommentarer:

Annika sa...

Men fy vilken dag!

Fattade inte riktigt varför inte läkaren du träffade kunde sjukskriva dig? Ren tjurighet eller är bestämmelserna sånna?

Själv mår jag lite bättre, men börjar bli dags att vila en stund igen.

Hoppas salvan hjälper.

Lena sa...

Oj Oj!!..
De där lät lite jobbigt!! bra att det finns godis hi hi..
Har pratat med Kerstin Hedberg på fotokursen idag, och vi tyckte att 50 kr var verkade vettigt att samla till Marie.
Jag fick tel nr till en, & resten mailar Kerstin Hedberg till.
Precentkort på Statiol som du sa blir det bästa! ;-)
Vi är 10 st så då blir det ju för 500kr, köper du ut det eller ska vi fixa det?
Kerstin W bakar en sockerkaka och tar med!
Kram och må så gott det går! /Lena

Livskrafter sa...

Låter inget vidare hörru ..Då sänder jag massor av omtanke och en stor kram till dig så ska du se att du kryar på dig snart
Emma

Nina sa...

Vissa dagar är bara skit.

Krya på dig! Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Vida sa...

Förstår om du blir trött och gnällig.. det där lät ju mer än krångligt och osmidigt.. helt galet!!

Kramar från Liv

Maria sa...

Åh, den där snurren får vem som helst att gå i taket för att sedan få pyspunka. Helhetssynen, den saknar jag i dagens sjukvård.