"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 22 februari 2010

ikea

besök sundsvall tur och retur... och vårdplanering idag med mamma, döttrarna var med, och diskussioner kring hur vi skulle lösa det här med sängen och trapp och allt annat..de vill att hon ska flytta...men det sa hon resolut nej till...och jag ska prata med arbetsterapeuten om säng igen, men så hittade vi en ny lösning för mamma ett tag, rehab på orten där hon bor, och lät som om det finns plats ska hon få vara där i 2 veckor, och det bestäms i morgon....mamma fick åka ut i korridoren i kväll, tyvärr var det så jättefullt med patienter så vi får se hur det gick för henne i natt...

sessorna och jag har inhandlat en del, och tittat i förberedande syfte på en ny säng eftersom vi inte vet om hon får en annan från landstinget...det är mycket restriktioner må jag säga...man får inte låna en säng om man inte har vårdbehov i sängen...och får hon ingen säng, kan ju konsekvensen bli att hon behöver bli ett vårdbehov i sängen....suck säger jag...

fick inte träffa sonen, han hade magsjuka, eller fick en timme innan vi träffades...så kanske var det tur, och hoppas han inte smittade någon annan i omgivningen nu....

jag är tyvärr inte speciellt bra att läsa vad ni gör just nu...men återkommer och läser bloggarna sen....hoppas att ni har det bra och tack för era varma kommentarer och tankar...jag är lite bättre i bihålorna iaf i em..det är bra!

sova gäller nu så jag kan skjutsa sessan till tåget i morgon bitti....tjingeling

1 kommentar:

Lena sa...

Skönt att du mår bättre! för du har allt lite pyssel att stå i där uppe!..
Bloggarna finns alltid kvar! he he.. så sköt om dej själv först, & må så bra! :-))
Kram kram! /Lena