"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 26 februari 2010

inställning

tänk vad mycket vår inställning till dagen gör, som idag, att tänka positivt istället för att vara ledsen över att mamma är dålig och att det blir mycket bekymmer....för det är så när man är ensambarn, det är bara jag, även om jag fått fin hjälp och stöd av mina barn. I går var jag irriterad, idag ledsen, vaknade av att jag grät och det var ju inte så himla skönt inte...drömde en hel del konstiga saker, och ja, förstår ju att jag sover dåligt då jag är stressad, den här veckan har ju varit ett bevis på det...i natt har jag nog jobbat på bra med att skälla ut läkare osv...

nå...nu ska jag vända bladet och se framåt, tänka att mamma har det bra där hon är idag, och om morgondagen vet vi inget, däremot så ser jag fram emot nästa vecka med nya lägenheten, 2 dagar på Hasseludden, och flytt....ja man kan faktiskt se fram emot det också även om man vet att det blir tungt ett tag, men tänk sen när allt är färdigt och vi kan njuta av vårt nya hem, vår fristad i livet.....härligt...

idag snöar det....lite till och från mer eller mindre, jag är klar med all städning, nu är det bara sängen som fattas, lite tvätt att ta med till Borlänge...eftersom vi har tvättstugan mitt emot vår dörr behöver jag ju inte tvätta här, utan jag kan ta med det. Känns underbart att det går att hitta nya lösningar....bäst av allt vore att ha mamma i Borlänge men nu är det inte så det är, då får jag göra det bästa av det hele...

äldsta dottern kom med ett förslag att jag inte skulle göra något alls i stugan i sommar, och ja...så kanske det får bli.. eller att jag skulle höra vad det kostar att leja bort det....tål att funderas på, och återkomma till...nu är det dusch som gäller, sen är det jaga medicin, hälsa på mamma och sen åka söderut till hemmet....

jag längtar hem....

1 kommentar:

Nina sa...

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam på dig Stumpan!