"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 11 februari 2010

ojoj

vilken natt...gjorde misstaget att ta slemlösande och allt för mycket hostdämpande medicin med morfinaktig bas i....hade något så fördjävligt ont bröstet och trodde jag fixat mej själv en hjärtinfarkt....gick upp och tog en banan...så släppte det...haha...magen spökade av alla blandningar jag hällt i mig...coccilana etyfin är effektivt men det hjälpte ju aldrig så tog en slurk till...sen minns jag inte mer förräns jag vaknade med magsmärtan...effektivt iaf...men överdoserade verkligen så nu är jag mer en klubbad säl i dag....seg och bakis...morfin är inget för mig....har ju fått det förr vid sjukhusbesök, och oftast blir jag sjuk...men vad gör man när man hostar så man spyr nästan....och stör älsklingen som behöver sin sömn....tur nog så var ha tillräckligt trött så han inte stördes av mina anfall och nattspring....skönt att kunna köra upp huvudändan in nästan sittande då det är så illa med hostandet....

det är alltid så här när jag blir förkyld att jag får sån hosta...en orsak till att jag inte röker och inte vill röka heller...för jag minns minsann hur det var...och sen jag fick min svarta fläck på lungan är jag skräckslagen över att få andra förändringar i andningsorganen av sånt jag kan undvika....Mojen har också slutat rökt, vilket jag tycker är enormt bra, och han är duktig som fixat det....och det roliga är att fått tillbaks luktsinnet och känner hur illa andra rökare luktar haha....

nu har mannen från Falun varit här och hämtat frysen och kylen och jag fick hjälpa honom att bära ner dem...han skulle åka vasaloppet för första gången i år...och flåsade som en vet inte vad när han kom upp för våra 3 trappor ;0)....inte ens jag som är sjuk flåsar så...haha...lönar sig att gå i trappor...var så säker...men det ska bli skönt att ha hiss även om det inte är förbjudet att gå ;0) sen heller..

men nu ska jag vila ögonen en stund för jag är trötter....ha det bäst..här skiner solen på dammet och det är fantastiskt vackert ute...och här ligger jag....that´s todays life....

3 kommentarer:

Lena sa...

ha ha ha...
För ca 12 år sedan skulle jag hålle ett litet föredrag med en kompis, hade världens hosta, så jag fick lite cocciliana av en vän..
Ta bara en tesked sa vännen, ok sa jag och tog lite mer! fniss...
Jag blev hög som en skyskrapa!!
När vi kom fram till platsen där vi skulle vara, raglade jag in, världen var sååå liten, rösterna från folk kom från någon annan stans... super läskig känsla!!
Fick ledas ut igen och läggas i baksätet på bilen he he... min vän fick fixa det hela utan mej! *skratt*
Sedan dess har jag alldrig tagit Cocciliana fniss fniss..
Kram på dej! /Lena

Maria sa...

Krya på dig!
Vad härligt att vi är två om att ta på sig fel glasögon ibland. Det intressanta är att jag nu äntligen har börjat inse hur jag blir och att jag kan stoppa det.

Anonym sa...

Kanske DU ska åka Vasaloppet istället :)