"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 15 februari 2010

Fantastiskt åkande

Fantastiskt av Charlotte Kalla, och så otroligt duktigt av Anna Haag att ta en 4 placering, och det var marginalernas afton för de som kom efter Kalla, så all heder till Anna och Charlotte ögat tårades av glädje för våra duktiga tjejer....det är stora framgångar för skiddamerna, och jag tror inte vi sett det sista av tjejerna ännu :0)

nå... skulle träffat doktorn idag men det blev uppskjutet pga att läkaren var sjuk, så vi får se om tiden på fredag blir bra eller inte....det kändes som en vanlig måndag i övrigt, lyssnade på Leif Woxlins bok på vägen hem, och tur nog hade jag en till i Mp3spelaren, för den första var slut nu...spännande att höra om platser jag känner så väl...

hemma igen slängde mig på soffan och såg en film om en man som klev ur sitt dåvarande liv, och in i ett nytt genom att gå in i ett brinnande hus, lämnade allt där av värde och klev ut genom bakdörren som en annan och försvann till en ö någonstans i världen där han köpt en bar, ja det var närmare ett ruckel och där det inte alls gick som han trodde...ön hade hög arbetslöshet, han var vit, alla andra svarta, ingen ville komma till hans bar...och ...problemen växte på ön, så 5 år senare tog han sig tillbaks Belgien utan pengar, bara ett par kläder och en tavla för att finna sin fru igen......han trodde hon var kvar...hm...skum film med många "undertoner" i...men har ju svårt att sluta se bara när jag börjat....

sen blev det familjen Annorlunda och lite annat däremellan, och nu är det dags att krypa till kojs...känner att min snuva har inte gett sig...en lätt huvudvärk har infunnit sig....så önskar er en riktigt god natt....och en fantastiskt härlig morgondag!

2 kommentarer:

Lena sa...

Såg hela loppet! sååå spännande! men tog Anna 4:de platsen?? de han jag inte se??? hur gick de till?? fniss.. hoppade någon länk i mitt huvud över till 4:an kanske? ha ha... märkligt...
Nåja, livet går vidare, och lär få hålla många tummar än under OS!!
Kram och sov så gott! /Lena

Vida sa...

Jag blev såååå varm i hjärtat av att se henne.. fantastiska tjej.

Kramar till dig