"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 26 februari 2010

jo jag jagade

en läkare idag, för ett recept....för det fanns inget på apoteket när jag skulle hämta det....gick upp till avdelningen där mamma legat och levde om lite...fick med mig läkaren ner till diabetessköterskan och han såg lite "skrämd" ut och bad om ursäkt för den felbehandling mamma fått, och då sa jag att det behövde han inte göra för det var ju ändå inte han som gjort första felet....eller största felet...han förklarade vad han trodde om mammas behandling, men ja...jag sa att jag visste vilken läkare som gjort fel, och vad läkarens chef hette så att jag skulle ta det till läkarens chef...och sen vidare...

nå fick iaf mina recept och mamma var piggare idag, det var min mamma som var tillbaks igen..skönt det...hade också tur på vägen hem, för det sprang en älg lös utanför gävle...ja älgar bruar vara lösa...men den här sprang på fel sida om viltstängslet....men innan jag kom....en olycka utanför Hudik var det också, men efter att jag åkt....har en amulett i bilen som jag fått av en kollega för att skydda mig, och tror den gör det...

så var den här dagen snart slut....och i morgon är en ny dag...den här lyssnade jag på under hemfärden...varsågoda

2 kommentarer:

Lena sa...

Vilken ur ljuvlig smäktande balad!..
Skönt att mamma mår bra igen!!!
Märta är hemma! & jag kan andas ut...
Kram och härlig lördag! /Lena

Livskrafter sa...

Så skönt att få vanliga mamma tillbaka...
Ha en ljuvlig lördagkväll
kram Emma