"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 23 januari 2010

Trötter

är jag nu...i går åkte vi uppåt till mamma och var först in och valde ett nytt kakel till vårt badrum i Falun, sen så stannade vi också i Gävle och åt middag, gluttade lite i affärer och jag fyndade en present till mammas särbo som fyllt 75 i januari. Sov rätt dåligt i natt för madrassen var kall...i kväll har jag tagit med en fleecefilt att ligga på så får vi tro att det går bättre...

Vi åt frukost hos mamma och fixade lite med madrassen jag köpt, och så åkte vi till Sundsvall...var på bauhaus och kollade lite olika saker, sen for vi och hämtade sonen på träningen, på stan och fixade ett par skor åt honom, hem med dottern och sen åkte vi och käkade på Invito....de hade bra pris på menyn så det fick bli födelsedagspresent till hennes 25 årsdag, sonens 17 årsdag och svärsonens 35 årsdag..jag åt lammracks men de smakade inte alls som de jag åt i Schweiz för 3 år sen...dom var okej, men inte mer...

så beställde vi efterätt och jag bestämde mig för att ta kaffe och en pralin och tryffel till det....dottern skulle också ha samma...dröm om vår förvåning när de kommer och serverar oss ett jättefat Sale di cioccolato caramella fondente...Saltad choklad med chokladgelé, hjortron & espressoglass som vi fick för de hade uppfattat fel...vi fick det till samma pris som chokladen....men ack vad det var mäktigt....så mätt blev jag iaf...gav bort vissa delar av det....sonen var ju inte så imponerad av sin efterrätt som var som risifrutti med äpple ;0) men i det stora hela var det okej pris och okej middag, mest mys att träffa de mina förståss...

nå...nu är jag slut...ska sussa inför arbetsdagen i morgon..torka golv, fixa lite annat jox innan vi åker söderut igen....min sista vecka på halvtid...och läkarbesök på måndag...igen...nå...läser ikapp er vad ni pysslat med i morgon kväll eller på måndag...

sköt om er!

2 kommentarer:

Helena sa...

Oj vad du flänger omkring.
Härligt med en middag med familjen.
Glöm inte bort att vara rädd om dig vännen!
Kram

Vida sa...

Kramen till dig är så trött så jag nästan somnar, ska nog krypa till kojs men jag ligger efter med bloggläsning men om jag ändå halvsover är det ju ingen vits..

Kramar