"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 26 januari 2010

foto dag

jag har fotograferat lite idag, och eftersom min islykta blev klar nu så tog jag kort på den också


Det var faktiskt Hannele som tipsade om att göra islyktor med blommor i som jag gjort efter mina tulpaners död...dessutom fick jag möjligheter att fotografera isiga tulpaner :0) ny erfarenhet...som en biprodukt blev det också en annan sak av allt det här fixande med islyktan....Mojen stod i köket och log lite när jag klättrade runt med kameran, för jag fick låna hans Coolpix 80 eftersom jag inte kommer tillräckligt nära med min Nikon då jag bara har ett objektiv för tillfället...Macroobjektiv är högt på min önskelista som för övrigt innehåller både diskmaskin, badkar, ny dator, fler ljudböcker....mm...

Nå...Coolpixen gjorde sitt arbet med bilden här brevid och även den ni kommer att se här nedan :0)



Den här bilden är underbar.....ser ni samma sak som jag såg när jag tog den?







Den ska bli en förstoring, för den innehåller precis det som jag vill ha i en bild...det oväntade, vackra okända....

jag vill gärna att ni kommenterar vad ni ser i bilden :0)

Ha en fantastisk onsdag i stormens tecken...det är iaf vad man lovar på vädertjänsterna....det tror jag när jag ser det....tjingeling

7 kommentarer:

Fia sa...

Din önskelista är betydligt roligare än min, jag vill ha en juridisk ordbok när jag fyller år.. jippie!

Lena sa...

Men ååå vilken otroligt häftig bild den understa!!!! det jag tänkte på direkt var havets botten! och fiskar som kommer mot en!! den understa fisken har tillockmed tänderna synliga i munnen!!!! *skratt* helt underbart foto!
Undra just hur i all världen du fått till detta mästerverk???
Ja i morrn kommer snön! spännande...
Kram & sussa gott! /Lena

Lena sa...

Hmm... vindruvor? Eller diamanter? Eller kanske regndroppar tagna "i farten"?? En fisk ser jag nertill på bilden. Eller är det en kanot?
Jag kan fortsätta hur länge som helst ;-) Undrar vad du såg!

Anonym sa...

Jättefin!
Det ser ut som en fiskmås underifrån - eller en Ängel. Väljer det senare.

Kram!

Maria sa...

Jag älskar att hitta saker i former. Sommarmolnen är favoriten för mig och barnen, då går fantasin på högvarv.

Längst ner på din bild hittar jag en kvinna som håller ett barn i famnen.Runt huvudet finns det en gloria (sån som man alltid ser på gamla bilder som är religiösa) eller så kan det vara någon sorts huvudbonad.

Nina sa...

En ängel eller sjöjungfru.. eller något sådant väsen står ju där nere, under bubblorna.

Underbar bild! Blir lite avundsjuk på den faktiskt... vill ha... :)


Hare gott! Kraaam

Vida sa...

Vilket bra tips, har aldrig ens tänkt tanken.. och härlig isbild.

Kramar