"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 10 januari 2010

Söndag före ny måndag igen

vaknade rätt tidigt i morse, och sen var det undan med julstöket och det blev skönt att få undan grejorna. Sen blev det film igen, och en promenad ut och köpa godis åt Mojen som slutat röka före jul, men som behöver lite gott istället :0) nå...det slinker väl tyvärr ner en och 2 bitar hos mig å...vilket inte är speciellt bra för mej, liksom kebab i går och pizza i dag, men jag orkar inte laga mat...och då blir det så...får försöka bli bättre på att få till det med bättre mat....

i morgon är det kalas för J som fyller år, och jag jobbar eftermiddagspass så det gäller att planera maten då...för jag kan inte åka dit och dricka kaffe och äta sen, då blir jag för hungrig...nå...löser det i morgon.. får göra en veckoplan för maten...så blir det enklare...

Grannarna verkar ha fått en slagborr i julklapp, och den åker fram på kvällen...suck...man hör ju inte ens vad man tänker....och jo just ja...kameran åkte fram idag också....och några bilder från nyårsnatten kom upp...
inte speciellt tekniskt bra, men rätt roliga ändå



























Dagens bilder blev lite bättre iallafall















Olika ljus på samma blomma gör bilden olika visst är det häftigt?

Nå nu är det Johan Falk, och ska ge det en chans...fast vet inte...började ju inte så inspirerande....

vi hörs!

4 kommentarer:

Nina sa...

Vill inte att det ska vara måndag... det är bara en massa jobb av olika slag i veckorna. Just nu är jag bara trött, troligen av den nya medicinen.

Ha det bäst!
Kraaaaaaaaaaaaaam!

Lena sa...

Attans vilka häftiga bilder!! och vilka underbara färger... -läckra-
Orkide bilderna, har en lime färgad som jag försökt fota för någon dag sedan, men fick inte till de hur jag än försökte?..hmm..
Den undre bilden var så harmonisk & mjuk... :-)
Idag försökte jag fota ett ägg i snö! attans knixigt!? hi hi...
Kram och sussa gott! /Lena

www.livskrafter.blogg.se sa...

Underbara bilder som vanligt. Blev totalförälskad i andra husbilden. Skenet var förtrollande. Jag har sett alla Johan Falk filmerna nu och jag som egentligen inte gillar sådana filmer tyckte om alla stenhårt.
Ha nu en fin start på din vecka. Det är du värd Di
kramar
Emma

Vida sa...

Underbara bilder.. och tänk att i en av de lägenheterna har jag tillbringat många kvällar och en alldeles magisk nyårsafton. Men det är längesen.

Kramen till dig, har suttit och läst dina dikter under kvällen. De är magiska!