"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 4 januari 2010

Söndagsnatt

sov vi inte mkt, inte pga något skoj, utan för att någon dunkade i nått plåtaktigt vid halv 12 tiden, och jag hade legat och läste min bok Munken som sålde sin ferrari och kände mej rätt skönt trött när bankandet började...sen vet jag inte men vaknade svettig, snorig och allmänt ofräsch, och Mojen vred sig och vände sig, fram å tebax..en typisk arbetssöndag...då vi varit lediga och inte kunde koppla av riktigt...

nå...jobbade idag första dagen på 11 dagar...först möttes jag av polis och blinkande ljus, då något hänt på andra sidan vägen...sen krångladetelefonen & datorn,jag fick andningssvårigheter av luften så fort jag kom in på kontoret och efter 2 timmar var jag lagom hes...japp och det var en typisk måndag :0) mitt i en ledighet...nå..fick svära lite så blev det bättre sen...gick hem efter lunchen och surfade in på några affärer i hopp om att hitta något på rean, men jag som är en van "shoppare" och älskar att gå i affärer gav upp efter en mkt kort stund...huvudet orkade inte...så åkte och handlade mat, glömde hälften och åkte hem och dog i sängen :o) trött trött så är ju inte riktigt tillbaks i min "normala" gänga ännu...även om jag känner mej på bättringsvägen...förutom ryggen som gör ont fortfarande..

Mojen kom hem tidigt och jag var mitt i en "matdröm" så tog och lagade paj av skinkresterna och lite soltorkade tomater...gott mkt gott....till det serverades det sallad och film " Allt flyter"..också en bra film...

pajen gjorde jag så här..

50 g margarin
4 dl mjöl
bakpulver och salt (2tsk bakp kanske?)
1,5 dl mjölk knådas ihop till en deg som knådas ut i en pajform direkt.

fyllning:
Skinka, soltorkade tomater, 3 ägg, 2 dl mjölk 1 dl grädde, eller 3 dl mjölk, 150 gr smakrik ost. salt peppar.

in direkt i ugn 200 C i ca 30 min.

Japp, enkelt gott och man tar vad man har :0)

tjingeling

1 kommentar:

Nina sa...

mmm... jag blev sugen på den där pajen, men det är för mycket ägg i den. Jäsingen också!

Ha det bra och krya på dig, och Mojen! Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!