"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 19 januari 2010

Tisdag i värkens tecken

tog den nya bussen idag igen, den kom först och jag hade inte bråttom till arbetet...för jag skulle ju till min sjukgymnast idag. När jag satt där på bussen så la jag märke till att hela baksidan av kroppen värkte, skinnet kändes trångt och händerna svullna, hela jag var liksom svullen på något sätt....och när jag sen klev av bussen var det med sen gångs steg  och orkeslöst jag gick till sjukgymnasten. Siraps gång...vet inte om det är så att det är något omslag i vädret på g, eller vad som är orsaken till  min värk idag.

jag fick iaf en bra stund hos gymnasten, jag fick kroppsmassage i form av tryck och beröringsmassage...vilket ledde mig framåt, det kom upp lite minnen men inga gråtkänslor, bara en arg känsla , och sakta men säkert försvann kvävningskänslan från strupen...bit för bit...märkligt hur kroppen minns så mycket saker...och hur skönt det känns att få tillgång till sina känslor kring allt som kroppen förmedlar...

värken finns kvar, men kroppen signalerar mat nu...så det är precis det jag ska göra...äta lunch...vi ses..och ta hand om er!

2 kommentarer:

Lena sa...

Kikar in & önskar natti natti & fin onsdag! :-)
Kram /Lena

www.livskrafter.blogg.se sa...

Låter inget vidare men jag är glad att du lyssnar på kroppen och ger den utrymme att tala till dig. Hoppas värken ger vika.
Kram och ha en fin onsdag
Emma