"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 1 januari 2010

en skön promenad

fick vi innan dagens pizza som tradition här i Dalom på nyårsdagen. Gårdagskvällen blev bra, vi firade själva jag och Mojen genom att äta förätt bestående av räktoast med avocado och en räkröra på rostat bröd  och det blev väldigt gott. En öl passade väldigt bra till och så fick det bli.

Huvudrätten bestod av helstekt oxfile med vitlök, potatisgratäng och en slags rödvinsås, beasås och små morötter och till det blev det rött vin. Jättegott blev det faktiskt. Sen blev det efterätt bestående av färska jordgubbar, physalisbär, vindruvor, kiwi och passionsfrukt toppat med fläderbärssorbet.

en liten likörskvätt till det avrundade middagen..sen utmanade Mojen mig på Buzz....vilket blev som vanligt för mig, storförlust...suck...not my cup of tea :0)....

Fyrverkerier avslutade kvällen och vid tolvslaget frös vi på balkongen....var aningen orolig för sonen som jag för första gången på vet inte hur länge...var ifrån på nyår och inte kunde nå om det blev bekymmer...ovant och lite tungt faktiskt...

men det går ju inte att göra mkt åt, och idag har vi levt i soffan, tittat på megamaraton av Mord i Sinnet, har hunnit igenom första boxen snart...4 timmar tror jag det blir....sen var det dags att ta rester av gårdagen till lunch, och mer tv.....och till slut en promenad...pizzan och soffläget igen...mysigt att vara långledig och att få ta det lungt och bara vara...

Tänk hur bra man kan ha det :0)

tjingeling på er...

1 kommentar:

Lena sa...

Vilken härlig "lat" helg ni haft! hi hi..
Samma här, soffläge, mat, godis, tv och hopp trallalala!...
Magen börjar "jäsa" över, ätit för mycket, får dra åt remmen lite! ha ha ha...
Förstår dina känslor om sonen!!!...
Våra söner var bortresta på Nyåret, och jag tycker de är så jobbigt, även om dom är "vuxna"!
-min oro för dom, får jag leva med resten av livet tror jag, även om dom är fina & skötsamma...
Kram och fin fortsättning på det nya året! /Lena