"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 27 januari 2010

Ängel

Var det som jag såg i bilden och faktiskt var det en person som hittade samma som jag, men också inspirerade mig till att det kunde vara en MÅS...nä..men helt plötsligt såg jag duvan som flög uppåt....

vad härligt att vi ser så olika saker i våra bilder, det är facinerande....och lyssnade på ett inspirerande inslag på radion i morse, det handlade om kortspel, eller?. det var liknelsen med ett kortspel så här...

hur gör du när du spelar kort?

1. Byter inget kort alls för du tror inte att du får bättre än de par i 10:or du har där, och sitter tryggt kvar för du får kanske åtminstone ett poäng.

eller

2. Byter du bort de andra korten och hoppas på att få en triss? eller kanske 4 tal? Och tänker, jag chansar lite här nu, men går det inte så har jag ändå det par jag har? och har jag tur får jag ju bättre kort än nu och kan ju faktiskt vinna allt här...

eller

3.Du slänger allihop och hoppas på att det ska gå riktigt bra nästa gång och tänker att det gör inte något för vinner jag inte nu så vinner jag nästa gång, för det är inte så viktigt att vinna just nu?

Ja, de exemplen kan ju också vara från verkliga livet, hur vi väljer att göra, hur vi vågar att chansa på något bättre eller om vi hellre sitter där helt eller halvtrygga och väntar på att livet går oss förbi, eller går vår väg där vi väntar. Det är inte alltid förändringar är bra, det kan finnas perioder i våra liv där vi behöver vila från förändringar och se nya möjligheter på den plats vi är?

Jag pratar naturligtvis om mig själv också, för jag har ju en tendens att förändra för snabbt emellanåt, inte för att det är negativt, men risken är att jag springer förbi det som kallas nuet....

sköt om er i stormen där ute...här snöade det intensivt en stund, men sen avmattades det...och jag ska åka hemåt Borlänge straxt....kram på er!

3 kommentarer:

Lena sa...

Nu du har det börjat snöa ymmnigt hos mej! & jag som väntade på våren! opps! kom av mej lite...
Änglar, måsar & fiskar? ja visst är det häftigt hur vi ser på bilder..
Ses i morrn då!
Kram kram! /Lena

iggepop sa...

Kram på dig, jag har nog också lite brått i bland. Kan det vara det norrländska blodet i oss? :)

Vida sa...

Vilken bra liknelse med korten, vet inte riktigt hur jag gör.. det tål att kluras på..

Kramar från Liv