"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 25 januari 2010

nu har

vi gjort klart valet till vårt badrum :0)  mattan är också vald idag...vi har valt att ta matta istället för att kakla och lägga värmegolv, vi kände att vi ville hellre lägga pengar på ett badkar och har planer för att göra en dusch istället och lägger hellre pengarna på att göra det istället för att fixa kakel på golvet.

Det blir ändå ett helt nytt fräscht badrum för oss,och är väldigt nöjd med det faktiskt och hoppas att det som vi valt blir bra när det kommit på plats. Det är bara en månad kvar snart till vår flytt....hm...dags att börja stöka lite snart tror jag...ni vet...med flyttkartonger och sånt...

En diskmaskin står också högt upp på önskelistan...och idag såg jag att de hade modellen jag kan tänka mig till rätt pris...men som sagt...vi får se...när det blir...inte nu iaf....

Vi var också och handlade och sen gjortde jag  pizzor på ett jättegott bröd jag fick häromdagen...det är som ett stort tunt pitabröd, Libabröd...kokade en pizzasås av tomatkross som var smaksatt med kryddor, la i lite ketchup, vitlök, lök och kokad upp...tog sen prosciutto och mozzarella ost (riven) och vanlig riven ost på och oregano...in i ugnen till osten hade fått en fin färg...perfekt ww pizza...ca 6 points ( nya modellen) ost kan man ta mager ost..och skinkan var ju inte så mkt points i. Det som är blir ju av osten då...men ändå jämförelsevis mot vanlig pizza som är 49 points ungefär så är det här lika gott...så hade jag beasås till för den som vill ha, och ruccola..mmm..gott...Mojen gillade också dem..så kommer att ha sånt i frysen och tonfisk och lite ost på så har man ju en fullgod pizza utan så många points. Brödet var billigt också och mkt godare än tortillabröd som också kan användas som pizzabotten.

nu ska jag gå och lägga mej och läsa...jag ska träna på att inte sova middag längre och se om jag sover bättre på natten....sa doktorn...så sussa gott mina vänner...vi ses och hörs..

1 kommentar:

Lena sa...

Dom där pizzorna på brödet lät ju enkelt & gott! slippa göra egen deg som ska jäsa.. Libabröd? har jag alldrig ätit eller sett! tror jag)
Kram och fin tisdag! /Lena