"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 14 augusti 2010

tropiskt varmt

känns det som det varit idag...fast jag har ju bakat hela dagen...bullar, drömmar, bonnkakor, och sist i kväll havrekakor....det är fortfarande varmt ute och jag skulle lika gärna kunna sitta ute på balkongen och njuta av kvällsluften som att sitta inne i vardagsrummet....ja det har varit en dag av aktiviet och så kom svärmor på middag för att träffa min mamma och hennes särbo för första gången....jodå det gick bra...och vi tjuvlyssnade när dom pratade om oss...hm...jaja...säger jag bara...

vi åt ungsbakad lax och potatis med grönsaker och romsås...sen blev det fika efteråt med kaffe och kakor som jag bakat...det blev godkänt även av mamma som levt stora delar av sitt liv på bageri....hon ville gärna visa mej hur jag skulle göra och jag kände irritationen.....så är det med mammor....och döttrar.....

så har vi tittat på film, och jag kom in i en ny andning....så bakade havrekakor för en liten stund sen.....nu är det lungt en stund och jag funderar lite på dagen....

jag undrar lite om hur man tänker när man säger saker som är kränkande mot andra....saker som sårar och som inte alls är sånt man säger i vissa situationer....vill inte närmare gå in på vad, men en incident som jag kunnat sätta 10 000 kr på uppstod precis idag vid svärmors besök....tur i oturen så kanske bara det uppfattades som ett skämt...men jag tyckte det var långt över gränsen på hur man gör i en relation som varat i 10 år iaf....får man betee sig hur man vill för det? inte i min värld....nå...det är gjort och jag hoppas att det inte inträffar igen....

just nu är jag väldigt trött, känner att det tar på att vara uppe sent på kvällarna ta medicinen och kliva upp tidigt för jag kan inte sova ordentligt på morgonen heller....så ingen vila på dagen....ja...det har varit mycket känner jag och just den här resan med att fylla 50 år har också stressat mej....mest för att jag inte vetat hur jag ville ha den dagen eller hur jag ville firas och allt kring det....nu i natt har jag bestämt mej för maten som ska serveras till lunchen på lördagen efter min födelsedag....för fredagskvällen har jag reserverat för mina barn och mamma med särbo. Sen har jag ju lite bullar och kakor nu, så det blir nog bra till slut.

men det har också varit andra saker som legat och grott och som skulle fixas under tiden jag haft semester och ja...känner väl inte riktigt att jag kopplat av till 100% än....och när kalaset är över ska Mojen hem och jag ska fortsätta semestern men har en del saker jag ska göra hos mamma som inte är gjorda....ser saker som ska göras, och vet att det är rätt lönlöst men ingen annan gör det heller, för ännu har hon inte skaffat någon som städar åt sig....eller om något behöver fixas, som sängen som inte är bra....det oket ligger på mig fortfarande....

det är svårt att inse att det....och det gör mej ledsen att inse att det inte kommer att bli bättre, att hon har svårt i vardagen ser jag ju när hon är här....och hur mkt hjälp hon faktiskt behöver av sin särbo eller någon annan....bara saker som är enkla för oss är svåra för henne....ja det är tufft att bli gammal och handikappad....

nu ska jag ta min medicin och låta Mojen vara uppe om han vill jag måste sova känner jag.....sov gott i värmen och ta hand om er....

Inga kommentarer: