"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 11 augusti 2010

Solen sken idag igen

och vi tapetserade klart allt, ja...Mojen tapetserade och jag klädde om stolarna istället...det var lite trångt i hallen mot toarummet....sen kom J och hämtade soffan och vi fikade vi sjön och falken vi hade här förra året har återkommit, eller 2 stycken egentligen....de flög fint framför oss...och jag hade ju inte ngt teleobjektiv på kameran då...suck...

nå...sen var det till att möblera om i huset ta ner några andra möbler från vinden....lite bökigt är det att få ner grejorna från vinden, det är nämligen en stång mitt i lucköppningen....den som gjorde öppningen missade det staget som faktiskt håller hela huset....tills jag förvånat tittade upp och frågade...men hur tänkte du här? Nå...vi gör alla våra misstag och just det misstaget att sätta upp en vindstrappa mitt under ett stag som håller hela huset innebär att det är lite bökigt att gå upp och ner med grejor, men det går, och är tacksam för allt som ändå blev gjort då även om en liten "fadsäs" inträffade....

Men nu kan jag njuta av det nytapetserade sommar hemmet och känna att allt är ok inför det stora kalaset som ska gå av stapeln om 9 dagar...det vill säga...stort och stort kalas vet jag inte ens om det blir...har öppet hus dagen efter, så får se hur många som kommer då...kanske inte alls kommer så många några vet jag redan men ja...har ju inte skickat ut någon inbjudan....officiellt iaf....

ja...det visar sig.....min familj kommer på rätta dagen på middag efter arbetet ...min mamma kommer nog också tidigare än de andra och fikar den dagen....vi ska äta Elsa tårta...laktosfri ska beställas....den finns bara i Hudik...en typ marängtårta med mandel och kaffesmak....mmmmm mee like.....har ätit den många födelsedagar....

ja...gräsmattan är klippt idag, jag har plockat hallon, blivit getingstucken och känner mej nöjd med dagen.....i morgon är en ny dag....

bjuder på en bild från dagen

Nu fattas bara lister och lite fix med gardiner och väggprydnader flytt av lampa osv...




















blomman jag fick i present i närbild, den står på bordet på bilden ovan....



















Ha en fin morgondag alla.....

Inga kommentarer: