"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 10 augusti 2010

så glad

är jag utifrån att vi faktiskt snart är klara med tapetseringen i stugan nu...och sen är det dags för lister att sättas upp så småningom...vi får se om det blir i år eller nästa år....vi vet var de finns och att de ska målas....så...det är ju inte det viktigaste för ingen bryr sej om ett par lister när jag fyller år....

i morgon kanske J kommer och hämtar bäddsoffan han ska ha...så får vi lite mer plats åt mitt köksbord i stugan, sen kan man fälla in det och så får man plats att sova på golvet på våra nya sängmadrasser som vi köpte....enkelt att ha i garderoben istället för en stor soffa... och ofta är vi ju bara vi som är här och ser på tv men blir vi fler finns den vita soffan också att sitta i så....det kan nog fungera det också....har vi folk här ser vi ju ändå inte på tv så ofta iaf.....utan då äter vi och dricker något gott istället....mys...

idag fick vi besök av I som hade bullar med sig och kakor, dom besöken tycker vi om :0) mycket trevligt och roligt att hon hälsar på oss, så fick jag en brejk....Mojen fortsatte att tapetsera han....och i morgon blir det ett par våder till, sen är det fix och klart....Im soooo happy att vi gjort det här utan att det varit stressat och jobbigt...och att det fortfarande känns som semester trots att vi jobbar lite också emellanåt...

om vädret är fint i morgon ska jag klippa gräset och greja lite ute, men som sagt...vi får se, mamma ville också hit om det är väder....jag skulle också ha plockat hallonen och gjort lite sylt men får se om getingarna ätit upp alla...halva lämnar dom jäklarna...så man får passa sig i hallonsnåret...

ska också fortsätta att måla billydörrarna vita...en tallrikshängare som jag ska måla vit och ha tidningar i och lite fina kokböcker i kanske istället.....men ska tapetsera där den ska sitta också först....vilket kanske blir i morgon....

på torsdag ska vi äta lunch med mina barns farmor....som fyllde 75 år i vår, och som ville bjuda mej och Mojen på en lunch....ser fram emot den lunchen....sen får vi se när vi åker söderut med mamsen och T för en sväng till Borlänge och Falun till gammelmormors grav.....

så får det bli..dagarna går och jag njuter...väldigt mycket av sällskapet och livet trots att jag vaknar flera gånger per natt och har hur ont i ögat som helst....kl 6 på morgonen....inte är det enkelt men ja...måste leva med det också....så en dag i sänder...

3 kommentarer:

Lena sa...

Kikar in med en kvällskram! låter som ni har det attans bra! ;)
/Lena

Chissra sa...

det är så skönt att fixa hemma, att tapetsera och göra fint.
Kram och tack flr din kommentar i min blogg =)

Maria sa...

Wow, du verkar verkligen ha fullt upp. Glöm inte att ta ett djupt andetag ibland. Härligt att ni har fått upp tapeterna, man blir så glad av lite förändring.