"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 4 augusti 2010

nu skiner solen igen

även i mitt sinne...efter en rätt sömnlös natt fullt av grubblerier och tankar utifrån att någon blev sårad igår, blandat med mardrömmar om div saker och rädslor som infann sig hos mig.....rädslor om att bli övergiven igen...jobbiga tankar och vaknade till regnet....men efter en heldag i regn så skiner nu solen in genom stugfönstret och det är full aktivitet av barn och morfar och pappa som spelar wii.....själv sitter jag och tittar på bilder som jag tog igår på vår promenad upp till grannen och lite andra bilder jag tagit...börjar bli sams med mitt nya objektiv ser jag....träning ger färdighet....

i dag har vi varit till yxfabriken i Gränsfors, och tittat på yxor, krukor och regnet som strömmade från himlen...sen for vi och åt i Hudik, och sen var det Mulle Meckverkstaden som gällde...en väldigt trång lokal med mycket folk och stimmande barn...själv var jag nästan omedveten ett tag av trötthet.....

har börjat öka medicineringen igen med 3 tabletter per kväll nu.....får jag se om jag får sova ordentligt någon natt nu framöver...doktorn skulle ju höra av sig 9 september och dit är det ett tag....

i går gick vi runt och tittade på div djur här i byn och sen följde kissen oss hem och ligger här i min korgstol nu...1 dygn senare har han inte ens varit hem, och jag vågar inte ge honom/henne mat för då kan det bli fel...den bor inte här...fast det verkar faktiskt så nu....så här följer lite bilder från gårdagen....får se om jag kan få upp några med mitt kassa bredband i skogen....

Bra häst reder sig själv :0) och vig är den också....

goa jerseykor har grannen som gör glass

Kusar finns det i buskarna


turligt nog inte i mammas ärtblommor


Trollsländor i vattnet


å så kisse som flyttat i på friggeverandan i min stol

ja dagarna flyter på här på landet igen och i morgon är en ny dag....med sol hoppas vi så vi kan bada lite....


2 kommentarer:

Lena sa...

Så skönt att det käns bra igen! :)
Vackra kort! & ljuvliga blomma, sååå vacker bild!!!!
Kram! /Lena

Vida sa...

Ja när tankarna snurrar, då snurrar jag med.. kramar till just dig