"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 23 augusti 2010

Sista semesterveckan

och jag sitter här med en blommig kopp i min hand, varmt te fyller min morgontrötta kropp och jag har en lugn morgon i stugan. Ensamheten är total just nu, ovant och lite jobbigt kände jag i gårkväll att vara här själv nu, när jag vant mej att ha Mojen med mig...det går fort att bli van att ha närheten till någon annan....tur nog så saknar jag honom men kan ändå vara i det som är nu....ensamheten...

kanske är det också att det är höst nu, det är sent att ha semester, skön tid att ha semester på ett sätt, men så mycket annorlunda än att ha semester mitt i juli. För nu har man liksom inga fler helger med sommar heller kvar här på landet. Jag blev förvånad igår när jag såg äpplen som låg på marken, men så kom jag på mej själv med att det faktiskt är september snart....jag har inte följt med sommaren kände jag....jag har varit i den hela tiden....men jobbat, och kanske just därför inte upplevt att det gått så fort...

det optimala är att vara ledig länge för att gå ner i varv, men jag har ju jobbat emellan mina veckor och på något sätt så känner jag att då är ledigheten längre på något vis....man har liksom lite kvar....

nu har jag ju 2 veckor till att göra vad jag vill med när det passar sig, men tar kanske ut någon dag för att åka och plocka lingon om det finns några i höst.....vi får se....just nu känns det inte viktigt....

tyvärr har jag lagt på mej ytterligare kg under semestern, och det ska jag göra något åt.....idag ska jag åka till Sundsvall och fixa tanden och så ska jag åka och titta på ett par riktiga gympadojor att promenera i...för jag saknar mina promenader, och ska börja med dem igen...kroppen har ont men jag får ta det lite piano i början så går det nog bra. Jag tycker om att promenera och då ska jag göra det och inte låta latmasken ta fast mej....att jag känner mer energi beror väl på ledigheten också.

sovmässigt så har jag under semestern inte sovit mycket annorlunda tycker jag...nu i natt har jag iof bara vaknat 2 ggr så det är positivt. La mej ungefär halv 11 och vaknade halv 2, sen halv 5 av att ögonen inte mådde så jättebra och fick ta ögondroppar.... och så var det morgon och jag var pigg kl 7. Kanske är det medicinen som ställt in sig...däremot mår jag illa på morgonen av dosen...men ja...vet ju vad det är...Huvudvärken kommer nog också av medicinen, eller så är det av min tand som inte finns där och som inte är rätt...har nog bitit en hel del på natten känner jag...tänk vad viktigt det är med tänder som är rätt inställda....

nå...resten av kroppen då...jodå, har inte haft mindre värk pga av semestern inte, den är precis som vanligt...har ont som vanligt i kroppen....alltså spelar det ingen roll om jag jobbar eller är ledig....däremot tröttheten är inte lika svår när jag är ledig....det är en klar skillnad...hjärnan behöver inte arbeta på samma sätt som på jobbet, vilket ger en mental trötthet....så jag skulle ha ett annat jobb....vad det nu skulle vara för någonting....

på torsdag ska jag till doktorn på vc för att kolla av mina ögon...sen får vi se....

nu ska jag ut och duscha....brrr......och åka till en fd arbetskollega som är så härlig...och äta lunch....
bjuder på en bild från gårdagens fotosession.....tyvärr satt fjärilen inte still många sekunder ;0)

2 kommentarer:

Maria sa...

Härliga sommar och härliga semester. En lisa för alla trötta själar, tyvärr tar den alltid slut för snabbt.

Vida sa...

Vilken fin bild..

Åh, Di.. jag hoppas verkligen kropp och själ mår bättre snart.. så både ork och mående blir bättre.. rent spontant så tänker jag att du skulle arbeta med nåt kreativt och färg och form.. du har så mycket att ge där.. eller ett arbete där du har större frihet.. hur tänker du själv?

Kramar från Liv