"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 25 augusti 2010

tassade ut

i morse i bara nattlinnet i regnet...dörren hade jag glömt att låsa i natt...men det var inga mer än råttorna som skramlade i väggen som hälsade på...har sovit konstigt i natt.. månen lyste upp hela tomten i natt...fullmåne..så vaken och frukost nu...sitter och ser en skymt av vattnet, en blå fläck i molnen, ser fåglarna flaxa omkring utanför och njuter av frukosten tittar på skylten ungarna har gjort om min 50 årsdag, och fattar inte alls att jag fyllt 50....och framförallt så fattar jag nu att de som varit här på kalas varit mina barns släkt på faderns sida....och att jag inte har så mycket mer släkt än min mamma.....och mina barn....

jag har alltid fått låna "släkt" märkligt nog....och Mojen har ju en stor släkt som jag kommer in i, men det känns udda på något vis...en pappa har jag ju, och han ringde ju "kors i taket" men han var ju inte här...och några andra släktingar har jag ju inte....

syster yster var här, hon är inte släkt, hon är som syster istället, men inte biologiskt....så tycker det är skönt att mina barn har stor släkt....på pappans sida, kusiner, syskon, osv.....Jag är väldigt glad åt dem, för det pratade Farmor och jag om i går, att jag vuxit upp med dom...jag kom in i familjen som 15 åring...fyllde 16 i aug...det året...och nu fyller jag femtio....S som är farbror till barnen var 12 år första gången jag träffade honom....I som är faster till barnen träffade jag när jag var 15 år, det var hon som såg till så att jag och barnens far fick ihop det....så en vänskap har fortsatt även efter skillsmässan för vi har en lång historia bakom oss, och är så glad att Mojen kan acceptera att det är så att de finns kvar i mitt liv, som nu också innefattar Mojen....Iof så innefattas Mojens familj av hans fd svärmor och x fru i många sammanhang och det är helt okej nu när man vant sig vid att det är så. Barnen mår bra av det, både stora som små.....och alla relationer fungerar bra så då är det trevligt.

nå...nu har jag filosoferat klart för idag....ska klä på mej och gå och börja packa ihop allt...lite sorg finns det i att lämna landet...men vädret gör det lättare ändå idag...för det känns verkligen som hösten är här....

vi hörs! Tjingeling

Inga kommentarer: