"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 17 augusti 2010

Det går frammåt

idag har jag målat dörrar igen, och sen så har jag klippt gräset och så fick vi besök av I som kom och hälsade på oss, trevligt så fick vi lite fika.....fika vid sjön hann vi också med och in till Bergsjö en kort sväng...i kväll kommer sessa 1 och ska vara här med oss, myyyyys.....så har vi satt upp en hylla ovanför tvn som jag vitmålat, den var furufärgade förut, en tallrikshylla, som nu innehåller en del böcker istället...nallen som sitter där är en av mina nallar jag haft som liten...jag är nöjd med hur vardagsrummet blev uppdelat med garderober och bokhyllor för det är mkt ljusare och trevligare nu....














Så här ser hyllan ut på närmare håll























hittade lite gamla böcker och sånt som jag tyckte passade att ha där i hyllan....på torsdag ska vi handla tavelramar som ska upp på väggen bakom bordet och bakom skänken så får vi upp lite kort och tavlor....

sen ska jag nog ta hit lite fotografier som jag har tagit.....vi får se vad jag hittar, finns rätt mkt uppe på vinden också....

får se hur många vi kan få plats med här i stugan på lördag, jag hoppas vädret är bra så kan vi vara ute också och sitta....kan ju bli lite kris med stolar...vi får se hur många jag har på vinden :0) ibland är det bra med en vind....haha....nå...blir lite spännande att se hur många som dyker upp...och om allt fungerar som jag tänkte mej...det är ju inte varje dag man fyller 50 år tack och lov.....och jag måste säga att den här semestern varit skön...och ändå har vi hunnit massor....det är lyx det..

nu ska vi straxt hämta sessan....och önskar er en skön kväll...

5 kommentarer:

Lena sa...

Så fin hyllan blev!!!
Kul att se lite kort! gillade verkligen den fina Prästkragen längre ner :)
Kram kram! /Lena

Vida sa...

Supersnyggt... du har verkligen talang när det gäller inredning.

Kramar

Anonym sa...

vad fint. ser super tjusigt ut!!!
Kram

Lena sa...

Hi hi!! här fick jag bästa morgonläsningen med "Di" i BT!!!! :)
Så vackert berättat om dej & vilken vacker bild!! :) du ser inte en dag äldre ut än 30!! = sant :)
GRATTIS GRATTIS på din stora dag! bland nära & kära!♥ vilken dag det nu är ;)
Kram kram på dej!♥ /Lena

Di sa...

Tack Lena för de goa orden, jag är ändå 50 år på fredag ;) kramar!!!