"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 12 augusti 2010

En fantastisk dag

började med att jag sov till klockan kvart över 3 i natt...flera timmars sovande, och inget spring eller uppvaknade...hoppas det fortsätter...nå..vaken som en pigg lärka kl halv 8 och klev upp och låg en stund och läste, men sen så lagade jag frukost, väckte Mojen och sen gick vi ner till sjön en stund och drack kaffet vid en spegelblank sjö....verkligen ett fantastiskt tillfälle att vara i nuet...

sen ringde chefen för vårdcentralen och beklagade att jag blivit illa bemött, och ville ge mig en ny läkare, vilket jag tackade ja till, problemet var att den läkaren nog skulle vara ledig i sept, och jag behöver ju träffa någon när jag kommer hem för mina ögon....men de skulle försöka lösa det så jag kunde komma sista semesterveckan i slutet tors eller fredag.....bra det...

så var det dags för lunch med barnens farmor och hennes sambo....vi åkte till golfrestaurangen i Edeström och åt buffe...pannkakor fanns det på menyn idag och ärtsoppa....Mojen gillade verkligen det...och jag åt också pannkakor och njöt av stunden med barnens farmor....jag har ju följt henne i många år nu...och när hon sa att hon aldrig haft det så bra som nu så log jag och tänkte att så sant det är....för jag ser hur bra hon har det med sin sambo och det gör mej väldigt glad.....och så tänkte jag på mitt eget liv just nu....

en av mina vänner skriver om rotglädje....och jag känner precis så, jag har hittat en rotglädje trots sjukskrivningar och annat i livet...ett lugn med Mojen, en kärlek som är vuxen och mogen.. enbart ro i livet...en glädje i tillvaron igen....något nytt och annorlunda mot de relationer jag förut haft i mitt liv... en varm trygghet...och det gör mej ödmjuk för vår relation.....och vart den är på väg mot.....

Mojen prövades verkligen idag....först mat med barnens farmor sen en lång tur för att titta på tyg...jag skulle titta på tyg till gardiner i stugan, men också till mig själv.....vill ha en klänning....och hade en fantasi i mitt huvud om vilket slags tyg och vilken färg....men det blev inte alls så som jag fantiserat om....kvinnan i affären plockade fram ett tyg som slog nock på både mig och Mojen....samt två kvinnor från Härnösand som knappt kunde slita sig ur rummet där vi stod för de häpnades över att jag blev så vacker i just den färgen....så trots priset fick tyget följa med mig hem...det blev inga gardiner det blev ett fantastiskt tyg som ska sys till en klänning istället....där sätts jag på prov, om jag inte lejer någon att sy den...har inte bestämt det ännu....har mönstret redan så vi får se.....och ni får se den när den är klar...

så var det kväll, och nu har vi tvättat bilen och städat den inför morgondagens hemresa till Borlänge igen med mamma i bilen också, ska bli trevligt att få visa henne mitt nya hem och besöka gammelmormors grav igen.....

så tills dess vi hörs igen så ta hand om er!

2 kommentarer:

Vida sa...

Men vilken härlig dag.. med ny läkare, funnen rotglädje och ett tyg som hittade hem..

Jag blir så glad att läsa om din relation till Mojjen och hur ni har det.

Kramar från Liv

Laizan sa...

Åh va kul, vill verkligen se klänningen när den är klar. Brukar vara lite gruvsamt innan man sätter saxen i tyget bara :)

Skönt att du får sova lite mer och får byta till en bättre läkare.

Kram