"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

lördag 7 augusti 2010

ibland

måste man släppa taget om sina vänner, då de inte alls förstår vad man säger så är det inte längre ide att vara vänner, för i min värld lyssnar man på sina vänner, funderar inte så mycket utan mer accepterar det de säger....i morse skrev jag ett sms som svar på ett sms som var svar på ett sms jag skickat....det svar jag fick visade bara att personen inte alls förstått innebörden av de ord h*n sagt mej per telefon....ord som upprörde mig, ord som fick mej att känna mig kränkt utifrån mitt perspektiv att vara sjukskriven....

det kändes som en bomb i huvudet i morse när jag svarade på smset....för jag hade inte sovit många timmar och vaknade halv 4 med att ögat smällde till av värk...och sen sov jag inte så mycket mer pga tankar som gjorde att jag inte kunde somna om....det slog mig plötsligt att jag kanske aldrig kanske blir 100 % arbetsför igen...blev rätt ledsen av de insikterna, att jag kanske inte får till min sömn av medicineringen...jag mår mest illa av min ökning just till 3 tabletter per natt....torr i munen och i ögonen fortfarande....och sen att inte en som jag sett som en av mina bästa vänner inte alls förstår min situation utan tror sina egna sanningar...och inte lyssnar när jag förklarar...gör ont....tråkigt och tungt att faktiskt släppa den vänskapen nu...

jag vill inte få fula kommentarer om att jag lever ett lyxliv som kan gå hem tidigt....jag vill inte få till mig att jag har möjligheter att vara sjukskriven för att jag blivit sambo....det kan jag vara utan...jag önskar jag kunde byta liv med personen i fråga och bli "frisk" från mina symptom med RLS...att slippa medicinen och illamåendet, tröttheten och svårigheterna med att inte ha haft en djupsömnsnatt på evigheter....

jag är tacksam över att jag vet min diagnos,men jag behöver inte ta skit för den.....av någon...

4 kommentarer:

Maria sa...

Ibland är det tyvärr så att motgångar och medgångar prövar våra vänner. Det är jobbigt när vänskapen tar ett stopp. Jag kan fortfarande fundera över varför vissa vänner ratade mig bums när jag inte orkade mer. Men det var deras val och nu är jag så tacksam över att de inte är i mitt liv längre eftersom jag numera inser att de tog mycket mer än de gav.
Det kommer att bli bra och just nu svallar känslorna men i förlängningen tror jag att du ser meningen med allt.

Nina sa...

Det är så många som inget förstår, inte ens de man trodde var vänner. Synd. Men... i nöden prövas vännen, var det väl.

Även jag vill byta bort "min sjuka" till någon som vill ha den. Vill bara vara frisk och få göra allt man vill och jobba som vanligt. Men men...

Lyxliv är inget vi ägnar oss åt.

Stå på dig, Stumpan!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

Elisabeth sa...

Nä, men nu... vill du att jag ska komma och slå någon på truten? Å vad jag blir ledsen för din skull... men jag vet ju, precis som du också antagligen vet, att det finns människor som av ren och skär avundsjuka tycker sig ha rätt att slå ner på andra.
Antagligen är det människor som inte själva fått bekräftelse av omtanke och värme i sina egna liv... och därför tar ut sin bitterhet på andra.

Å vad arg jag blir, känner jag... men jag hoppas Di, att du kan skaka av dig dessa insinuationer och dumma påhopp!!
Att drabbas av sjukdom är en tung börda att bära... men att drabbas av de som inte kan förstå och respektera det, ja dom behöver man inte bära med sig på den vägen!

Varm varm kram till dig, min vän...

Vida sa...

En sån vän är ingen vän.. vänner ska finnas där och stötta en.. självklart ska man kunna vara ärliga men att komma med helt oförtjänta påhopp är aldrig ok.. vissa har jättesvårt för när man förändras och det känns som om det hänt så mycket med dig på senare år (stämmer det) och då ibland så kan människor i ens omgivning inte acceptera det. De ser det inte alltid själv..

Den Di jag känner via bloggen (och även när vi träffades) överrensstämmer inte alls med de hårda orden..

Den varmaste av kramar och en varm rekommendation att rensa bland vännerna, det gjorde jag för massa år sedan och det var det bästa för nu finns det bara härliga personer i mitt liv

Kramar