"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 13 augusti 2010

Nu så

är jag hemma igen i Borlänge efter en resa genom Valbo köpcentrum  och utfodring av mamma.....hon bjöd oss på lunch och ja...nu är vi här, mamma nerstoppad i fåtöljen och T i soffan, Mojen på rymmen till dottern och jag har plockat in de tomater som mognat och även 2 paprikor som i storlek var klara fast gröna.....gröna paprikor går att äta har någon sagt ;0).....sen om mina gör det visar sig....lite torrt var det på balkongen...chilin mådde inte så vidare bra och inte paprikan heller.....nå...får ge dem lite vatten och reda ut mina långa tomatplantor som trasslat sig av glädje över att bo ute....inga tomater än...de kommer nog till jul kanske :0)

vi får hoppas att det fungerar med mamsen här, hon är inte i bästa skick, men ja...så är livet...humöret har hon och ville gärna att jag ska sätta upp blåa tallrikar på min svarta fondvägg....den diskussionen stoppade jag för jag sa att det är jag som bor här och vill inte ha några tallrikar för jag tycker inte om dem.....end of diskussion sa jag sen....

men då följde en till annan dialog....eller vad det var...som jag inte heller orkade med...så vi får se hur allt blir i höst då det är tänkt att mamma ska komma hit igen på besök...det här blir provet...men är glad över att hon äntligen fått se hur vi bor och kunnat konstatera att vårat golv inte var så hemskt som det såg ut på bilderna....ja vad säger man....

nu är det dags för tvätt igen...har en del att tvätta upp...innan vi återvänder till landet igen....

vi hörs...by the way....i natt sov jag inte alls bra..så håller tummarna för att jag sover bättre i natt...just nu är jag bar så in i döden trött efter körningen till dalom....

1 kommentar:

Vida sa...

Härligt med besök av mamma men visst kan det vara krävande.. hoppas det går bra.

Kramar