"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 27 augusti 2010

Min sista semesterdag

gick åt till att ta prov i morse, hem och tvätta mattor i grovtvättstugan och sen tvätta i vanliga tvättstugan....sen tog jag tjuren vid hornet och började med min klänning.....har klippt till den utifrån måtten som stod på mönstret, men japp...den är stor..så nu börjar den stora inpovningen....och har bara tråcklat ihop den på maskinen med stora stygn så det går nog bra att justera in den.....det är inte så enkelt att göra det, skulle ha haft kvar min provdocka nu.....nå....det löser sig, och jag vågade iaf börja ;0) det är stort....

sen kom L på middag...Mojen lagade lasangett...gott och så fick vi lite vin till också helt okej :0)...nu är jag sååå trött och sitter och lyssnar på diggiloo....det är riktigt trevligt...dom är duktiga....

så var vi en sväng till falun och hämtade mammas ring som jag fixat till....och så lämnade in min ring jag fick i födelsedagspresent....ops...den var visst väldigt dyr...den...så jag blev glatt överaskad över en sån present...mamma blev också överraskad....men nu ska den bli större för att passa mina fingrar.....härligt att ha en sån ring...som både är vacker och har ett affektionsvärde eftersom min mamma fick den i brudgåva av sin man J.....någon som jag tyckte mycket om....det är en ära att ha den....

japp, det var min sista semesterdag....och nu är det helg igen....

sköt om er....kram på er

2 kommentarer:

Hanneles bok-paradis sa...

vi fick inget vin

Nina sa...

Saknar också en provdocka, men har dock aldrig ägt en sådan. Härligt att du kommit i gång med din klänning! :D

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!