"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 30 juni 2010

mordförsök

utanför mitt sovrumsfönster vid 4 tiden i natt....någon skrek så det skar i hjärtat och skatorna kraxade som galningar...jag upp ur sängen och upp med persiennen och sen ut på balkongen....för det var 2 skator som överföll en tredje skata som de hackade på som vildar, och den stackarn skrek och skrek...och jag schasade på dom och då for dom åt varsitt håll och skrek åt varandra....suck...trodde jag bodde i stan utan djur...haha...nepp inte då..här är det livat minsann....

i dag gick vi runt utanför P&L området för att se hur det var, det var fullt av ungdommar, och livad stämning...inte alls som vanligt....och när vi gick hemåt såg vi 3 måsungar som jag måste ta kort på nu när jag fått ett nytt objektiv...då kom måsmamma eller pappa och anföll och skrek....hahaha...en unge han följde mej och mås föräldern skrek och skrek....

nä..sa Mojen och gick...de är inte trevliga nu...och jag kom efter...haha...och måsen kom han med så småningom...dom är fula men rätt söta ändå....fåglar finns det gott om här hos oss....

tur det så man slipper vara en skata själv :0)...haha nej då...i morgon är det dags att prova att jobba 6 timmar...håll tummarna.....

sköt om er...i morgon kommer sessan :0) och E för att vara hos oss i 4 dagar....myyyyyys

2 kommentarer:

livskrafter sa...

VIlket fågelliv det verkar vara hos Er :)dock inte kul när man får bevittna att nån blir utsatt...det gör ont i hela hjärtat på mig. Men men thats nature:/
Jag håller tummarna tills de blir blå att det kommer att gå galant att arbeta 6 timmar idag.
Ha det bäst
kram
Emma

Lena sa...

Vill åxå ha ett nytt objektiv! lyllos dej! ;)
Kram! /Lena