"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 23 juni 2010

förändring

av sina inre bilder är ett sätt att arbeta med sig själv också, att i efterhand återskapa sin makt i situationer där man känt sig kränkt.....hur tänkte jag då? Jo...i går hos "friskgymnasten" som Vida klokt kallar sin sjukgymnast...så pratade vi om saker som hänt i mitt liv, saker som varit kränkande och hur man kan tänkas göra i efterhand åt de sakerna....han tog upp situationen med min läkare bland annat och hur jag i efterhand kan göra för att slippa träffa honom, och faktiskt markera ordentligt att jag inte var nöjd.....han gav mig också en bild av en situation långt tillbaks i mitt liv, där jag blev kränkt och har burit med mig länge....personen den saken berör kan jag inte "ge " tillbaks på i handling idag, men bilden jag fick med mig av hur jag kunnat aggera den gav mig och E ett gott skratt, och han förklarade också hur den situationen kunnat ge mej upprättelse just där.....om jag kunnat förmå mig att göra det han föreslagit....nu gjorde jag inte det, utan bar med mig oförätten i så många år, den har påverkat mycket i mitt liv, men i går kändes det som
att den oförätten lossnade......och den har inte samma betydelse idag....

han är klok min friskgymnast....och humoristisk...fast han är allvarlig i sina påpekande, han har fått mig att känna mig friskare, och han helar mig och mitt liv genom sina klokheter och insikter....jag är oerhört tacksam för slumpen den dagen Moje sa åt mej att, han kan du väl ringa....för det var verkligen en slump...en av de bästa på många många år....

nu är det straxt dags för en dag i arbetets tecken...och vi har sommaravslutning idag...jag ska inte vara med...för jag är fortfarande inte alls bra i min infektion....i går trodde jag ryggen skulle gå av...så vila är ordet...nästa vecka går jag upp på 75% i arbetstid så jag behöver mina krafter jag.....

sköt om er....vi hörs!

2 kommentarer:

Vida sa...

Slumpen är ingen tillfällighet! Jag tror att det verkligen var meningen att du skulle träffa den där friskgymnasten....

Maria sa...

Ibland undrar jag om slumpen finns eller om vi "trillar" över vissa saker som vi behöver bara vi håller sinnena öppna.

Gott att du har hittat någon som stöttar dig på din väg framåt.