"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

torsdag 10 juni 2010

En lång dag

blev det idag...jag åkte upp till Sundsvall och var uppe vid kvart i 10, sonen skulle till vc för han hade gjort illa en fot i går på träningen vilket var mindre kul....nå han får ta det lungt med sin fotboll ett tag och efter att jag varit ute i birsta city och shoppat på Ikea ( var annars ;0) ) så åt vi thaimat till lunch och sen var vi och tittade på lite kläder åt mig och åt honom...sen var det dags för mitt tandläkarbesök...och fick en chock för hade en tand som skulle behövas göras om till en krona....kostnaden straxt över 6 tusen kronor....suck...är så trött på mina kassa tänder....mycket kommer av min fd dåliga mage....men som sagt...ska tillbaks i aug på semestern och laga resten...

sen lullade jag runt på stan i chocktillstånd en stund och smälte beskedet och sen shoppade jag lite kläder till mig själv...ja tröstshopping kanske?? Sen träffade jag dottern och vi åkte ut till Birsta igen för att handla lite jord och självklart slank det ner ett par små växter...haha....sen åkte vi och åt mat på Tant Anki och fröken Sara..åt min goda chevresallad...mmm så gott...sen åkte vi hem till sessan och planterade växterna hon skulle ha till sin trädgård och som jag tagit på landet...det blev ett par och pengamässigt blev det säker mer än ett par hundra...det också...så fick hon äntligen sin Thomas Saboring....passade precis och ja hon var glad och så var jag med...

doktorn för mina restless legs ringde också idag och ökade min dos av medicin....så ska jag köra en nivå i en månad och ev öka mer sen vi får se effekten av det hela.....bra att få prata lite med honom och höra vad jag kan förvänta mig....det tar tid sa han....ja...så är det nog...

nu ska jag sussa...för i morgon kommer de och ska göra min väg...och troligen så blir det tidigt i morgonbitti....jag ska upp 6 i morgon så jag hinner något innan regnet kommer som de säger på tvn....

1 kommentar:

Maria sa...

Wow, vilken dag. Jag förstår om du är helt slut. Även roliga saker kan man bli lite trött av.