"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 21 juni 2010

Äntligen

så ringde doktor A och meddelade det jag redan visste....att jag hade urinvägsinfektion och bakterier i urinen...japp...vilken tur att han slapp att ha en taggtråd i urinröret varje gång han gick på toa...och slapp att äta både alvedon och ipren för att härda ut på nätterna....nå.. vi åkte till Apoteket som nu öppnat i Kupolen..men där fanns inget recept inte...så fick gå till Kronans Droghandel...ja det är ju ett jäkla namn...men där fanns inget heller för dom hade grävt av en kabel så inga E-recept gick fram utan dom fick faxa dem, men det hade nu inte min vc gjort....där stod jag och var desperat....men tjejen fixade det hela genom att ringa jourläkaren, som faxade ett recept till apoteket så....nu har jag fått medicin så förhoppningsvis blir jag bra om ett par dagar....det var otroligt bra service att göra så....det tackar jag verkligen för....


har också målat bokhyllan igen idag....jag hade ju målat den med en färg, men det blev inte bra, så fick en ny färg idag, och nu blev det mycket bättre....så förhoppningsvis så torkar allt så vi kan börja fylla den med böcker snart....så ska jag ge mej på vitrinen sen när jag fått bort glaset ur den....eller om jag ska måla med dom i....får se om jag orkar och har lust mer i den här veckan, det är ju både lördag och söndag....

tvättade också idag...sen fixade jag lite bulgur och svarta linser till maten i morgon.....:0) ska göra en sallad som jag brukar äta i Sundsvall på Tant Ankis tänkte jag....består av sallad, bulgur, linser, chevreost, lök, oliver ( glömde jag ) tomat, och sist lite honung som ringlas över alltihop och så lite valnötter som toppen över i´t.....mmmmums...lite rostat surdegsbröd blir gott till....

Jag tog och marinerade de svarta linserna i olja och balsamico vinäger.....så de får lite smak...
kokade dem också med lite färska kvistar av dragon och oregano...och salt....god och mättande sallad....

nu är det dags för att hämta den sista tvätten....sköt om er där ute...vi ses...

1 kommentar:

Lena sa...

& jag har blivit helt fast i Quinoa!! hur gott som helst!
Tror minsan jag ska byta ut Bulgurn i Tant Ankis sallad & prova! ;) den lät ljuvlig! hi hi, nu gillar jag iof. Bulgur åxå, men ombyte förnöjer he he..
& rostat Surdegs bröd, jag tror jag dör ha ha ha.. här saftas det regält i munnen nu! :)
Hoppas du får fason på kroppen, så du får en fin & smärtfri Midsommar! ;)
Kram kram på dej! /Lena