"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 2 juni 2010

Fk mötet

kände en viss anspänning över mötet i gårkväll när jag la mej, hjärtat rusade i 200 knyck och mådde inte alls bra just då när jag skulle sova, somnade iaf och sov relativt okej tycker jag....sen kändes det ändå rätt okej under dagen tills att jag var på väg till  mötet med mina båda chefer....kändes märkligt där vi satt i mötet och hjärtat drog iväg i 200 km...fast tror inte det märktes så väl, jag reflekterade över det iaf.....vi fick iaf till en handlingsplan och tog upp de åtgärder som pågår och så fick jag frågan om jag trodde det fanns något ytterligare som kassan kunde bidra till eller så som kunde hjälpa mig att tillfriskna fortare? Jag blev stum...visste inte vad jag skulle svara på frågan faktiskt, för sömnen kan jag ju bara själv påverka genom att ta medicinen, sova regelbundet ungefär samma tider, vila när jag är trött, helst kanske innan jag blir så slut kom jag på.....inte stressa mej på jobbet att göra fler saker samtidigt just nu, utan följa mina timmar och försöka leva ett så normalt lliv som jag bara kan. Att fortsätta med mina samtal och sjukgymnastikbesök för att få tillgång till hur jag kan förbättra för mej själv....typ...så...

att jag behöver gå ner i vikt för att må bättre är ju något jag vet, men jag vet inte om jag skulle bli friskare fortare av att åka bort på något hälsohem typ och sova och äta och koppla av...mer....FK mannen var i allafall väldigt trevlig och korrekt...jag kan ju ringa honom om det blir något jag funderar över, och han skulle skriva ner ett dokument så får vi se om jag tycker det stämmer...han kom också med lite tankar kring att jag kunde prova innan jag går upp i juli på 75% att jobba mer tid en dag och känna efter hur det känns, och sen också vara sjukskriven 25% under min semester, vilket var helt okej från deras sida...så...får fundera på hur saken går att lösa....det känns iaf skönt att det är över mötet idag, och att jag vet hur de resonerar och funderar...och att min arbetsgivare funderar lite på min tid....kanske de ska fundera på min telefontid i förhållande till min totala arbetstid...men ja, det har ju fungerat ändå tänkte jag precis...känner mej lite stressad i vissa situationer då jag har telefon...då jag ska förklara komplicerade saker framförallt....men jag har också ett ansvar att faktiskt säga ifrån också. Så...nu tar jag 2 dagars utbildning och sen ledig i en vecka så får vi se hur det känns sen....den dagen tar jag då...

nu ska jag bada......för jag blev totalt slut av den här dagen.....tjingeling

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad skönt att FK är förstående och försöker hjälpa dig tillbaka på ett vettigt sätt. det kommer att bli superbra så småningom

Anonym sa...

Vá bra att du är så medveten om dina behov och vad du kan göra. Glöm bara inte bort att ta emot hjälp oxå ibland... KRAM!