"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

tisdag 1 juni 2010

en rolig dag

blev det med en massa kul saker som  hände idag....när jag gick från jobbet gick jag in i lite affärer igen, och lyckades hitta en kofta som är bra att ha nu när det är för varmt för jacka, men ingen huvtröja som jag alltid går i....kände mej less på huvtröja nu, och koftan jag hittade var blå, jeansblå, och enkel modell...rätt lång och ja rea var det också ;0) så den fick följa med hem....så slank jag förbi på Åhlens för jag såg en snygg väska där i fönstret en dag, men hittade en annan väska lite större än den handväska jag har haft och mindre än min "vanliga" sony ericssonväska som jag kan ha en laptop i om jag vill....en blå ton i ton till koftan och jeansen...blir kanonbra det när jag ska ut och resa nu torsdag fredag....ska se om jag kan hitta ett eller 2 par sköna vida byxor till...

sen när jag kom hem hade jag fått ett morsdagspaket från mina barn från Bokus kom det och det var en bok och kommer väl tillpass när mamma behöver göra något ;0)...Mojen tyckte det var utmärkt för då kan han hänvisa till boken när jag behöver hjälp...haha...skämt å sido, det är bra med sånna böcker...jag köpte en annan bok i veckan på Åhlens som heter Gör det själv, och det fanns en del roliga snickeriprojekt faktiskt i den som jag vill prova någon gång....

ska fundera över hur trappan på landet ska byggas, fick lite inspiration idag när vi gick runt älven i kväll, det finns nämligen en lång trappa vid älven och den har jag funderat över förr...ska skissa lite och kolla virke till den trappkonstruktionen mot sjön där det inte är så himla bra trapp nu....


efter vår tur runt älven gick vi på Fortuna och åt mat, tog pasta idag med räkor och musslor, vitlök, grädde och tomater, och persilja var det visst också....sen så fixade vi efterrätten hos Konsum...tog en glass...vilket jag längtat efter länge....

sen hem och snodde ihop lite lingonsylt...bakade om surdegen, har fryst den lilla snutt som blev kvar för att se om det går att få igång den sen igen...för nu ska jag ju bort ett tag så tänkte jag att den får vila en stund...spännande blir det att se hur den nya degen blir, och även den gamla degen som jag slängt i lite på måfå, och saltat och bakat runt på bara vanligt mjöl den här gången, eftersom jag inte hade något annat hemma...den får sova i kylen i natt och bli utbakad i morgon kväll.......nu ska jag titta på Äntligen hemma och se hur det blev med bastufriggan....

2 kommentarer:

Lena sa...

Har fortfarande inte satt någon surdeg, men jag SKA någon gång! ;)
I morrn åker vi som sagt till London, mamma syster & jag, gubben är hemma & myser med våra bebbar Petrus & Märta! hi hi..
Själv ska vi sitta där på mysiga fik & kolla på folk, Loppisen på Portobello, kolla in Harrods m.m.
Superväder ska vi visst åxå få!
Kram som räcker resten av veckan! ;) /Lena

Anonym sa...

Mmmm...vilken härlig dag :D

KRAM!