"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 14 juni 2010

Som ett

sommar regn rullas jag runt
av åskan som mullar innuti min kropp
mitt myrbo, myller av värk
precis så uttömd och matt
känner jag min kropp
sakta vakna upp ur dagens sömn

ledbruten och orkeslös

vill jag återvända
för att orka
torka min kropp torr från regnet
slippa blixtarna som för sitt eget krig
djupt i varje muskel
tröttande
utmattande

ledbruten och orkeslös

men vid gott mod i förhoppning

om att livet är som en sommaräng
och att jag precis som den
blommar jag snart igen...

//Di

3 kommentarer:

Vida sa...

Underbart vackert skrivet!

Kramar från Liv

Anonym sa...

Kram!!!!!! När jag läste dikten kom jag att tänka på Karin Boye: Det gör ont när knoppar brister - varför skulle annars våren tveka?

Snart står du i full blom - mer magnifik än någonsin tidigare!

Styrkekramar till dig under tiden...

Livskrafter sa...

Berörande och vackert formulerat

(jag är så glad för min fina bok som du skrivit och fotat...ville bara säga det så där i förbifarten)
kram
Emma