"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

söndag 13 juni 2010

Återbördad

till hemmet blev jag i går eftermiddag....vaknade redan kl 7.15 av ett blåsväder, ut och packade bilen, fixade frukosten och slog av vattnet och så gick jag på toan och hörde ugglans hoande i bland träden...såg den flaxa iväg när jag gick neråt toaletten men eftersom jag hade glasögonen inne och inte på mig såg jag den inte....tyvärr...tycker det är häftigt att jag har en uggla där...den lilla svartvita flugsnapparen som vakat över mig satt på eltråden under frukosten och kikade in i köket...så rätt som det var for han och satte sig på fönsterbläcket brevid mig och kikade upp och blev skraj då han insåg att jag satt precis där :0)....

han har följt mig på kvällarna har han suttit ute på altanräcket och kikat in genom fönstret mot mig där jag suttit och tittat på tv och surfat på datorn....

det är roligt med fåglarna på landet och vi har ju lite olika sorter och ser fram emot objektivet jag ska få i födelsedagspresent :0) då kan jag ta lite kort på fåglar också....

syster yster hälsade på mig på fredagskvällen...jag hoppas allt går enligt de planer som finns och jag kommer att be till de högre makterna i morgon kl 12-14 för att allt ska gå hennes väg....

nå...jag var hos mamma i går kl halv 9 redan och städade, tog en kopp kaffe, kramade om henne och åkte söderut i regnet.....rätt tuff resa, men det gick bra hem....och det var skönt att vara hemma i Mojens famn igen....vi badade, åt skaldjurstapas, kycklingfajiitas och tog ett glas vin...myskväll fast det var fotboll på tv, så fungerade det jättebra :0) jag såg Grays Anatomy...usch så sorgligt med min doktor Mc Dreamy....och sen hittade jag en film som var rätt skoj som jag kollade på tills fotbollen var över, då såg vi slutet tillsammans....

vi han med att lufta Wii spelet också ;0) en sväng iaf........

dagen idag har varit slöö.....skönt för min kropp värker som om den hade betalt för det....verkligen ont...tyvärr...sen var vi till svärmor och fikade, hem och tvättade.....en skön dag inför morgondagens nya tag i arbetet igen....blir bra att få lite vardag igen....och hoppas jag sover bättre snart av den nya dosen för mina RLS ben.....just nu så sover jag oroligt även om jag inte är upp mer än 2 ggr per natt så är jag vaken iaf.....

nå..solen skiner nog  i morgon på landet  :0) och även om jag jobbar i morgon....så är jag glad över de dagar jag fått där!














tjingeling så länge....vi hörs

Inga kommentarer: