"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

måndag 7 juni 2010

semester

blev det nu i en vecka, och for tidigt i morse till mamma och fick se att det var rätt okej med henne, hon såg piggare ut än förra gången jag träffade henne...hon fick en ny säng idag också, den nya hon fick för ett par månader sen gick sönder och förhoppningsvis går det här vägen...jag for och handlade lite mat och sen åkte jag till stugan....suck...vilket gräskaos....i med lite mat och sen ut med gräsklipparen och full fart över vägen, och tomten fram och tillbaks....i 2 timmar sköt jag klipparen, men sen var jag tvungen att ta en paus och fotografera lite....men se då började det regna så fick skynda på och gå in med klipparen och hade väl iaf gjort det värsta...får klippa en gång till snart för det var så himla långt och det är spretigt och klumpigt överallt...men som väderleken hördes ska det inte bli så fint väder så gjorde inget att jag glömde bikinin hemma :0)....myggen är inte så vänliga här på landet....dom bråkar mest med mig...iof är jag inte så snäll heller med getingarna...de hade byggt ett bo på dasset...och det tog jag bort....

i båten låg ett trasigt ägg liknande skal, rätt stort och vitt....och troligen är det en fågelunge som drunknat för det låg ngt odefinerbart sliskigt och fjädrar i båten...och jag fick tömma ut det ur båten...yeak...inte mysigt inte...
nå...ska se trädgårdsfredag nu straxt och sen ska jag nog läsa lite tänkte jag om benen slutat göra ont och rycka i...det är ensamt utan Mojen...men fejkbrasan håller mej sällskap och även fåglarna utanför....liksom hästarna i hagen :0).....


bjuder på en bild från trädgården idag...dillpionen blommar...


Inga kommentarer: