"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

onsdag 9 juni 2010

trött

är jag nu...benen och kroppen värker efter en heldag med mamma....sov inte lika bra i natt...hade frossa i gårkväll och frös och frös och frös...2 täcken och en filt gjorde mej sällskap tills mitt i natten då jag hade frusit klart....

i morse lyste solen klart och fint så åkte och hämtade mamma för att ha henne med på landet...handlade lite jordsäckar och sen blev det plantering i alla konstiga krukor både här och där....så fick hon som hon ville...petade ner asterfröna som jag köpt till henne och sen lite andra blommor fick också plats där i lådan som jag fixade till....sen så klippte jag mer gräsmatta och rusade runt ett par timmar till med klipparen...har nog gått 7 timmar totalt med den....och synd nog har jag inte stegräknaren med mig...men känns att det blivit ett par steg...

fick besök av M & R skulle ge ett pris på att tapetsera och fixa hallen och vardagsrummet åt mej,  blir rätt mycket som ska spacklas  och de blir ju lite förigt av det....har funderat ett varv till på ev sätta skivor på den ena väggen, men ja...fönsterfoderna försvinner nästan och jag får kanske flytta bort dom och sätta dit nya...får fundera en stund igen på det....det är ju en kostnad för det också....sen så fixade jag mat och så kom syster yster och åt med T och mamma och mej....

sen blev jag ensam igen....och plockade ihop i trädgården och kämpade runt med att gräva upp lite växter till sessan i morgon...svetten lackade efter disken så tog mod till mej och slogs med myggen och gick ut och duschade....sköööönnt...och tänkte härom morgonen att jag är bra konstig som tycker det är skönt att stå ute en morgon då det är +6 C och njuta av en varm dusch....att vara lycklig och att kunna uppskatta att en så enkel sak just då....


jag ska snart sussa....det har inte blivit mycket av det jag tänkt mej göra, men allt har sin tid....och det var inte tid för just det jag tänkt mej nu...tur nog kan jag prioritera om....

i morgon är det träff med barn och tandläkaren som gäller...även telefonsamtal med doktorn om mina restless legs och medicineringen för det....

sov gott alla...och sköt om er

1 kommentar:

Lena sa...

Oj vad mysigt det låter med en liten stuga!!...
London var kanon! & gav mersmak!;)
Kram på dej! /Lena