"Mihmet Credo -"Jag tror på mig själv"

fredag 1 oktober 2010

tillbaks

i stugan, höstfärgerna mötte oss på väg uppåt i landet med sina skimrande färger i orange, gult, rött och grönt och det är så fantastiskt underbart vackert...far snabbt förbi flera klara vatten som glittrar i kvällsolen och sinnena  laddas med krafter från naturens skönhet....

väl framme i stugan så äter jag plommon direkt från trädet, ser solen gå ner, hör stegen prassla i löven...det är höst och jag kliver in i stugan, möts av lugnet och tystnaden....ler när jag ser det nytapetserade vardagsrummet och hallen, tänker på när jag sist var här och minns glädjen då....

jag tänder ljusen och den lilla braskaminen som sprider värme trots att det bara är en liten  "fejkbrasa"....
det är dags att stänga igen landet och fånga in det sista av det bästa här under helgen och jag känner lite vemod för att jag inte får njuta av stugan mer i år, men straxt infinner sig friden inför faktumet att det är höst på riktigt nu...den första dagen i oktober...vet jag att det kommer en ny sommar i stugan....
en höst dag i Sundsvall 2008





2 kommentarer:

Vida sa...

Vilken fantastisk bild och det låter sååå vilsamt att komma till stugan.

Kramelikram

Lena sa...

Owaw vilken läcker bild!!!
Ja vi har åxå stängt en "dörr" inför vintern, vår Karin, tråkigt men så är det.
Älskar hösten, vintern & våren, men längtar ändå redan till sommaren hi hi...
Så få ni var på kursen! blev sugen att hoppa på ändå, vill ju så gärna lära mer...
Kram & mys på! /Lena